در جا زدن بازار در شرایط فعلی طبیعی است/ صنایع پیشتاز کدامند؟

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه رشد بازار با شیب ملایم ادامه‌دار خواهد بود گفت: دست به دست شدن سهام در شرایط فعلی امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

صدای بورس-میلادعبداللهی؛ دست به دست شدن سهام و درجا زدن فعلی شاخص کل، بعد از رشد قابل توجه بازارسرمایه در چند وقت اخیر موردی طبیعی است.

مهرزاد منتظری، تحلیلگر بازارسهام، ضمن بیان مطلب بالا اضافه کرد: استراحت فعلی شاخص غیرطبیعی و عجیب نیست؛ در کل می‌توان گفت بازارسرمایه هم جهت با روند نرخ ارز حرکت می‌کند. کما اینکه اخبار مربوط به از سرگیری مذاکرات منجر به افت کم نرخ دلار می‌شود و این بر روند کلی بازارسرمایه اثرگذار است. زمانی که موضوعات تاثیرگذار بر دلار مطرح می‌شود، رویه بازارسهام هم دستخوش تغییراتی خواهد شد.

وی افزود: به عقیده من بازار در شرایط کنونی با روند افت قابل توجهی همراه نمی‌شود و این دست به دست شدن سهام طبیعی است و رشد فعلی با شیب ملایم ادامه خواهد داشت.

این کارشناس بازارسهام در پاسخ به این سوال که عوامل تاثیرگذار بر روند قیمت دلار کدام هستند، گفت: این مساله بیش از هر موردی به اخبار برجام و سیاست‌های دولت بستگی دارد. البته دولت توانایی کنترل نرخ دلار در کوتاه‌مدت را دارد اما به طور حتم روند آن برای بلندمدت ماندگار نیست و وابستگی زیادی به مذاکرات برجامی دارد.

صنایع پیشتاز کدامند؟

او در این‌باره گفت: در حال حاضر وضعیت رشد سهام بازار متناسب است و نمی‌توان صنعت خاصی را پیشتاز دانست و من پیشنهاد می‌کنم در شرایط فعلی سهامداران ترکیبی از سهام دلاری و غیردلاری را در پورتفوی داشته باشند تا در صورت چرخش بازار به هرکدام از صنایع از سود کافی برخودار شوند. چراکه سهام بازار همپای هم رشد می‌کنند و آنها باید به شکل حرفه‌ای برای خرید سهم اقدام کنند.

کد خبر 438161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =