۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
قیمت جهانی نفت (‌۱۴۰۰/۰۶/۱۵‌)

امروز قیمت نفت برنت دریای شمال کاهش یافت و هر بشکه آن به ۷۱ دلار و ۷۱ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر امروز با ۹۰ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۷۱ سنت رسید. در عین حال قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر هم امروز با ۸۴ سنت معادل ۱.۲ درصد افت به ۶۸ دلار و ۴۵ سنت رسید.

شرکت آرامکوی عربستان روز یکشنبه در بیانیه ای به مشتریان آسیایی خود اعلام کرد که قیمت رسمی انواع نفت خود را برای تحویل در ماه اکتبر حداقل یک دلار کاهش می دهد. آسیا بزرگترین بازار نفت عربستان است.


بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی نفت (۱۴۰۰/۰۶/۱۳)


این کاهش قیمت ها در حالی است که روز جمعه نیز به دنبال انتشار گزارشی ضعیف از بازار کار آمریکا که نشان دهنده عدم ترمیم قابل اتکای اقتصاد این کشور بود، قیمت نفت شاهد کاهش بود.

اما نگرانی ها از اینکه عرضه نفت آمریکا ممکن است به دلیل خسارات ناشی از طوفان آیدا محدود شود سبب شد تا افت قیمت محدود باشد.

در حالی که تولید نفت در خلیج مکزیک به دلیل طوفان اخیر مختل شده، دولت آمریکا در حال آزاد سازی بخشی از موجودی ذخایر استراتژیک نفتی خود جهت برقراری توازن در بازار است. آمارهای دولتی در روز جمعه نشان داد که طوفان آیدا سبب توقف تولید روزانه ۱.۷ میلیون بشکه نفت و ۱.۹۹ میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی شده است. همچنین قطعی گسترده برق مانع از عادی شدن فعالیت پالایشگاه های این منطقه گشته است.

به گزارش تسنیم ،طوفان آیدا همچنین سبب شده تا شرکت های آمریکایی طی هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز خود برای اولین بار طی ۵ هفته اخیر کاهش دهند.

کد خبر 438115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =