ارزش پرتفوی "وصندوق" افزایش یافت

ارزش بازار پرتفوی "وصندوق" در جریان فعالیت مرداد ماه امسال بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش صدای بورس، ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در جریان فعالیت مرداد ماه امسال بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

خلاصه سرمایه گذاری ها

بر اساس این گزارش، هزینه سرمایه گذاری های این مجموعه سرمایه گذاری طی ماه گذشته با ثبت یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال افزایش ، در پایان ماه بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریال محاسبه می شود.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

جمع سرمایه گذاری

ابتدای دوره

تغییرات

انتهای دوره

تعداد شرکت

بهای تمام شده

بهای تمام شده

تعداد شرکت

بهای تمام شده

۵۵

۷۸.۷۸۲.۸۲۷

۱.۲۳۰.۰۰۰

۵۷

۸۰.۰۱۲.۸۲۷

پرتفوی بورسی

"وصندوق" بخشی از سهام ۳۰ شرکت فعال در بازار سرمایه همچون پتروشیمی جم، ایران یاسا تایر و رابر، پالایش نفت اصفهان، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرینان پارسیان، نفت ایرانول، سنگ آهن گل گهر، نفت پاسارگاد، توسعه صنایع بهشهر، صندوق سرمایه گذاری اندیشه ورزان صبا تامین، معدنی و صنعتی چادر ملو، نفت سپاهان، ایران خودرو، سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا، پتروشیمی فن آوران، پتروشیمی نوری، بانک اقتصاد نوین، بانک پارسیان، پتروشیمی خارک و ... را در سبد بورسی ماه گذشته خود جای داده است.

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، ارزش بازار این سبد در مرداد ماه امسال حدود ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رشد داشته است و بدین ترتیب ارزش پرتفوی "وصندوق" به بیش از ۶۵۲ هزار میلیارد ریال ارتقا یافته است.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

ابتدای دوره

تغییرات

انتهای دوره

بهای تمام شده

ارزش بازار

بهای تمام شده

ارزش بازار

بهای تمام شده

ارزش بازار

افزایش (کاهش)

۵۶.۹۱۸.۳۰۱

۵۴۲.۴۵۴.۱۳۳

۱.۲۳۰.۰۰۰

۱۰۹.۹۳۲.۱۲۲

۵۸.۱۴۸.۳۰۱

۶۵۲.۳۸۶.۲۵۵

۵۹۴.۲۳۷.۹۵۴

پرتفوی غیر بورسی

این مجموعه سرمایه گذاری پرتفوی غیر بورسی خود را با بخشی از سهام شرکت هایی همچون صنایع شیر ایران، کارخانه های لوله سازی اهواز، گسترش تجارت پارس سبا، صبا فولاد خلیج فارس، صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان، پتروشیمی ایلام، پترو شمیران، پتروشیمی باختر تشکیل داده است که بهای تشکیل این سبد بدون تغییر در پایان ماه گذشته بالغ بر ۲۱ هزار و ۸۶۴ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال اعلام شده است.

صورت ریز معاملات سهام تحصیل شده

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری بخشی از سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس همراه با واحد های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان را به بهای یک هزار و ۲۹۲ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال به تملک خود درآورده است.


بیشتر بخوانید:

«وصندوق» ۲۰۰ تومان سود داد


صورت ریز معاملات سهام واگذار شده

این مجموعه سرمایه گذاری در مرداد ماه امسال با واگذاری بخشی از سهام شرکت پتروشیمی خارک به ارزش ۱۶۳ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال مبلغ ۱۰۱ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال سود شناسایی کرده است.

(کلیه ارقام به میلیون ریال است)

بهای تمام شده

مبلغ واگذاری

سود واگذاری

۶۲.۳۵۹

۱۶۳.۴۱۱

۱۰۱.۰۵۲

درآمد حاصل از سود سهام محقق شده

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری طی ماه گذشته از محل تقسیم سود نقدی در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت های پتروشیمی باختر و سیمان اردستان بالغ بر سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال سود سهام دریافت کرده است.

بر این اساس، درآمد سود سهام "وصندوق" از ابتدای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا پایان مرداد ماه همان سال بالغ بر ۳۹ هزار میلیارد ریال محاسبه می شود.

روند معاملات

در پایان این گزارش می افزاید، قیمت سهام این مجموعه سرمایه گذاری در جریان معاملات مرداد ماه امسال بازار سرمایه از مبلغ ۱۴ هزار و ۸۴۰ ریال به ۱۸ هزار و ۲۴۰ ریال افزایش یافته است و بدین ترتیب "وصندوق" حدود ۲۲ درصد بازدهی مثبت از آن سهامدارانش ساخته است. علاوه بر این، تعداد چهار میلیون سهم این شرکت به ارزش ۵۹ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال در اولین روز معاملاتی بورس طی مرداد ماه امسال میان اهالی بازار سرمایه معامله شده است و در آخرین روز معاملاتی همان ماه داد و ستد بیش از ۱۸ میلیون و ۵۲۷ هزار سهم "وصندوق" ارزشی به مبلغ ۳۳۸ میلیارد ریال را در این بازار ثبت کرده است.

شرح

معاملات ۱۴۰۰.۰۵.۰۵

معاملات ۱۴۰۰.۰۵.۳۱

حجم معاملات (سهم)

۴.۰۰۰.۳۸۶

۱۸.۵۲۷.۵۱۱

ارزش معاملات (ریال)

۵۹.۵۰۷.۹۶۰.۶۷۰

۳۳۸.۰۱۳.۳۰۹.۱۸۰

کد خبر 437971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =