۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
قیمت جهانی نفت (۱۴۰۰/۰۶/۰۹)

در معاملات امروز سه‌شنبه، قیمت نفت خام با آرام شدن طوفان آیدا افت کرد.

به گزارش صدای بورس، قیمت نفت خام در معاملات امروز سه‌شنبه، با آرام شدن طوفان آیدا و کاهش درجه آن به یک طوفان گرمسیری معمولی افت کرد.

تا ساعت ۷:۳۱ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، ۰.۶۳ درصد افت کرد و به ۷۲.۹۵ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۵۶ درصد پایین آمد و به ۶۸.۸۲ دلار رسید.

شاخص برنت دیشب تا ۷۳.۶۹ دلار بالا رفته بود که این بالاترین قیمت از ۲ آگوست تا کنون است. قیمت بنزین آمریکا تحت تأثیر طوفان آیدا ۱.۵ درصد جهش کرده بود و قیمت نفت را تقویت کرده بود.

قیمت نفت خام در روزهای اخیر در حالی جهش کرده بود که طوفان آیدا تقریباً تمام اسکله‌های نفتی آمریکا را تعطیل کرده بود و حدود ۱.۷۴ میلیون بشکه در روز از بازارهای نفت جهانی کم شده بود.


بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی نفت (۱۴۰۰/۶/۸)


به گزارش مهر، عامل دیگری که قیمت‌های نفت خام را پایین آورد این بود که پس از گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه با گسترش کرونای دلتا اعضای اوپک پلاس افزایش تولید توافق شده خود را عملی نخواهند کرد، نمایندگان این گروه اعلام کردند انتظار دارند این افزایش تولید طبق برنامه قبلی اجرا شود.به گزارش مهر، اعضای اوپک پلاس این چهارشنبه دیدار خواهند کرد تا در مورد جزئیات افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز خود بحث کنند.

کد خبر 437769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =