چرا صرافی ها شلوغ است؟ / حباب سکه طلا چقدر است؟

افزایش قیمت دلار بیش از اونس جهانی بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار است.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ دلار پیشتر مورد توجه سرمایه‌داران بزرگ بود، این روزها با وجود خبرهای مثبتی که در خصوص احتمال توافق با آمریکا می‌رود، شاهد صف‌هایی هستیم که جلوی در صرافی‌ها برای خرید دلار شکل گرفته است.

چرا صرافی ها شلوغ است؟ / حباب سکه طلا چقدر است؟

ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ارتباط با تحولات بازار های موازی در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: قیمت خرید دلار امروز در صرافی بانک ملی 25 هزار و 80 هزار تومان و قیمت فروش آن 26 هزار و 350 تومان است. دلار این روزها قیمت نوسان شدیدی گرفته اما بازار طلا و سکه همچنان در رکود است.

دلیل صف های جلوی صرافی‌ها

وی افزود: دلیل صف‌های تشکیل شده جلوی صرافی‌ها ذهنیت مردم نسبت به قیمت دلار است. در حال حاضر قیمت دلار کمتر از ۲۷ هزار تومان است اما با توجه به اینکه پیش‌بینی افزایش قیمت و ثبات قیمت دلار در ۳۰ هزار تومان است، برخی از مردم به دنبال تبدیل پول خود به دلار هستند و دلیل اصلی شلوغی صرافی‌ها نیز همین موضوع است.


بیشتر بخوانید:


مردم با چه توجیهی دلار می خرند؟

محمد ولی بیان کرد: هر کارت ملی میزان محدودی دلار می‌تواند با نرخ دولتی خریداری کند، مردم با تصور افزایش قیمت دلار به دنبال استفاده از این فرصت هستند. هر چند تفاوت چندانی بین نرخ آزاد و دولتی دلار وجود ندارد اما نگهداری دلار تا وقت گرانی با توجه به چشم‌اندازی که برای افزایش قیمت دلار متصور هستند،  برای خریداران دلار منطقی است.

حباب سکه تمام 450 هزار تومان رسید

محمد ولی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار بر قیمت طلا و سکه نیز تاثیر خواهد گذاشت، گفت: بیش از اونس جهانی، تحولات دلار بر بازار طلا و سکه ایران تاثیرگذار است. در حال حاضر حباب سکه تمام نسبت به یک ماه پیش کاهش یافته و به حدود ۴۵۰ هزار تومان رسیده است. اما حباب در سکه یک گرمی به بیش از یک میلیون تومان رسیده است و امروز با قیمت هر سکه یک گرمی 2 میلیون و 350 هزار تومان معامله شد.

کد خبر 437741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =