۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
قیمت جهانی نفت (۱۴۰۰/۰۶/۰۶)

قیمت نفت روز جمعه بزرگترین رشد هفتگی در بیش از یک سال اخیر را رقم زد.

به گزارش صدای بورس، بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۶۳ سنت معادل ۲.۳ درصد افزایش، در ۷۲ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۳۲ سنت معادل دو درصد افزایش، در ۶۸ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه بسته شد. این بالاترین قیمت نهایی نفت برنت از دوم اوت و بالاترین قیمت نهایی وست تگزاس اینترمدیت از ۱۲ اوت بوده است.

نفت برنت برای کل هفته ۱۱ درصد و وست تگزاس اینترمدیت بیش از ۱۰ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد هفتگی هر دو شاخص از ژوئن سال ۲۰۲۰ به این طرف بود.

طبق گزارش دفتر ایمنی و اجرای محیط زیست آمریکا، تولیدکنندگان نفت روز جمعه ۵۹ درصد از ظرفیت تولید نفت و ۴۹ درصد از ظرفیت تولید گاز طبیعی خلیج مکزیکو را در آستانه نزدیک شدن طوفان قدرتمند آیدا تعطیل کردند.


بیشتر بخوانید:


باب یاوگر، مدیر معاملات انرژی در میزوهو گفت: از نظر تاریخی قیمتهای نفت با نزدیک شدن توفندها صعود می کنند در حالی که پالایشگاهها در زمان طوفان فعالیتشان را تعطیل کرده و نیازی به نفت ندارند.

قیمت نفت فراساحلی و گریدهای نفت منطقه گلف کاست به دلیل وقوع توفند افزایش پیدا کرده است. نفت مارس که قیمت پایه گرید نفتی ترش در گلف کاست شناخته می شود، حدود یک دلار و ۴۵ سنت پایین بهای معاملات آتی معامله می شود و از روز سه شنبه حدود یک دلار افزایش داشته است.

عامل دیگری که از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد، افت دلار آمریکا به پایینترین حد یک هفته اخیر در برابر سبدی از ارزهای رقیب در واکنش به سخنرانی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا بود. دلار ضعیفتر نفت را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می کند.

به گزارش ایسنا، پاول در این سخنرانی ادامه روند احیای اقتصادی آمریکا را تایید کرد و توضیح داد هیچ شتابی برای تحکیم سیاست پولی وجود ندارد و شرح داد چرا وی افزایش تورم را موقتی می داند و هیچ سیگنالی درباره برنامه بانک مرکزی برای آغاز تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه ارائه نکرد.

کد خبر 437571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =