این هفته سهم چی بخریم؟ / پیش‌بینی بازار ۶ شهریور ۱۴۰۰

باتوجه به آغاز نشدن مجدد مذاکرات برجام و ابهام در نتایج آن، همچنان بستر برای افزایش ادامه دار قیمت ها در بازار سرمایه فراهم خواهد بود.

مژده ابراهیمیصدای بورس؛ پیش بینی می‌شود با توجه به رشد مطلوب صنایع دلاری از جمله پتروشیمی ها، معدنی ها و فولادی ها، اقبال سرمایه گذاران در روزهای آتی به سوی شرکت‌های غیردلاری بازگردد.

حمید فاروقی‌، رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان ویستا در گفت و گو با صدای بورس گفت: در چند هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات و ورود نقدینگی به بازار سرمایه بوده ایم که دلیل این امر افزایش اخیر نرخ دلار، افزایش قیمت های جهانی کالاهای اساسی و از سویی آمارهای اقتصادی منتشره دال بر افزایش قابل توجه نقدینگی، پایه پولی و به طبع آن افزایش انتظارات تورمی در جامعه است.

وی افزود: با توجه به این موارد به نظر می‌رسد بازار سرمایه روند مثبت خود را برای هفته آتی می تواند حفظ کند و اصلاحات زمانی یا قیمتی به شکل محدودی باشد.


بیشتر بخوانید:


چرخش اقبال به سمت شرکت های غیردلاری

رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان ویستا بیان کرد: پیش بینی می شود باتوجه به رشد مطلوب صنایع دلاری از جمله پتروشیمی ها، معدنی ها و فولادی ها، اقبال سرمایه گذاران در روزهای آتی به سوی شرکت های غیردلاری بازگردد که از اصلاحات قیمتی قابل توجه ای بر خوردار بوده اند و همچنان از سقف تاریخی خود فاصله زیادی دارند.

فاروقی تصریح کرد: البته می توان به صنایع خودرویی، پیمانکاری، سیمانی و ساختمانی و کانی های غیرفلزی و... اشاره کرد که در روزهای اخیر شاهد افزایش حجم در نمادهای معاملاتی آنها بوده ایم.

مهیا بودن بستر برای افزایش قیمت ها در بازار

به گفته وی در کوتاه مدت و با توجه به عدم آغاز مجدد مذاکرات برجام و به طبع آن ابهام در نتایج مذاکرات و نرخ دلار با حفظ قیمت های فعلی خود، همچنان بستر را برای افزایش ادامه دار قیمت ها در بازارسرمایه فراهم خواهد آورد.

کد خبر 437540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    دستوری که نمیشود گفت چون سهام دلاری رشد کرده دیگه نمی کنه تا زمانی دلار رشد کند سهام دلاری هم رشد می کنه و برعکس سهام های خودرویی از از رشد دلار کاهشی میشود دست بودس که نسبت دستوری عمل کند علم است و قانون نمیشه کل بازار و برای خودرویی ها اجباری بالا برد