روزهای خوشایند در انتظار سهامداران شپترو

مدیر عامل پتروشیمی آبادان از راه اندازی پروژه گاز کوب پتروشیمی آبادان در چند روز آینده خبر داد.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ چشم انداز صعودی بورس در دوره رئیسی از مهمترین رخدادهای خوشایند این روزهای مرگبار است. بسیاری از سهامداران خرد همچنان که به دنبال واکسن کرونا هستند،‌برای اولین بار بعد از ۱۱ ماه دوباره شاهد مثبت شدن پرتفوی خود هستند. در این میان پتروشیمی ها از جمله سه گروه برتر بورسی هستند که آینده مثبتی برای سهامداران آن ها متصور است.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان زیر مجموعه شستا
مهم‌ترین محصول تولیدی پتروشیمی آبادان پی‌وی‌سی است.

محسن علوی عطاآبادی مدیرعامل پتروشیمی آبادان در گفت و گو با صدای بورس اظهار کرد: پتروشیمی آبادان ۲ طرح مثبت در سال ۱۴۰۰ را اجرایی خواهد کرد. از جمله آنکه برای اولین بار و در راستای شفافیت یک هزار تن از محصول پی وی سی پتروشیمی آبادان در بورس کالا به شکل ارزی فروخته شد. در حدود ۱.۷ میلیون دلار ارزش پی وی سی معامله شده در بورس بود.

راه اندازی پروژه گاز کوب پتروشیمی آبادان

وی دومین طرح با ارزش شرکت پتروشیمی آبادان را راه اندازی پروژه گاز کوب پتروشیمی آبادان اعلام کرد و گفت: مراحل نهایی این طرح به پایان رسیده است و خوشبختانه در چند روز آینده راه اندازی می شود. پتروشیمی آبادان با توجه به آن که همواره مشکل تامین خوراک داشت این طرح را استارت زد و با اجرایی شدن این پروژه مشکل ۲۰ ساله پتروشیمی آبادان در خصوص ثبات تامین خوراک حل می شود.

بحران برق در آبادان

مدیرعامل پتروشیمی آبادان در خصوص تاثیر بحران‌های سه ماهه اخیر برق گفت: از خرداد ماه ۱۴۰۰ پتروشیمی ما با مشکل برق مواجه شده است.قطعی و نوسان برق و محدودیت‌هایی که برای پتروشیمی آبادان گذاشته شد در طول ۳ ماه گذشته با تمامی برنامه های ما را با مشکل روبرو کرد.

وی با اشاره به کاهش بیش از ۹۰ درصدی سهمیه برق این شرکت در یک دوره گفت: بیش از یک ماه تنها ۱۰ درصد دیماند برق (آن هم تنها برای روشنایی ) را اجازه داشتیم مصرف کنیم. و بعد از آن نیز برخی از تجهیزات این شرکت به دلیل آف و آن کردن آسیب دیده اند.این بحران برق باعث شد شرکت پتروشیمی آبادان از برنامه های خود عقب بیافتد.

شرکت سهامی پتروشیمی آبادان با مشارکت ۷۴ درصد سهم شرکت ملی پتروشیمی و ۲۶درصد سهم شرکت ب اف گودریج آمریکا گردید. در سال ۱۳۴۶ عملیات ساختمانی مجتمع توسط شرکت لاماس آمریکا آغاز و در سال ۱۳۴۸ رسماً به بهره‌برداری رسید. مجتمع پتروشیمی آبادان پس از انقلاب ۵۷ به فعالیت خود بدون وقفه خاصی ادامه داد. در حال حاضر مهم‌ترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی‌وی‌سی است.

کد خبر 437464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد حبیبی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    ارزش این سهم این قیمت ها نیست الان میشه گفت مفت است . اگر بتونه مشکل برق را جوری حل کنه روند رشدش ادامه دار خواهد شد