دعوت از بانک‌ها برای سرمایه گذاری در تولید واکسن

زالی از بانک‌ها خواست تا در تولید واکسن داخلی کرونا و واردات آن سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش صدای بورس، علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران با بیان اینکه برخی از پلی فروم‌های داخلی تولید واکسن کرونا دانش فنی مناسبی دارند، گفت: اما زیرساخت‌ های آنها نیاز به تقویت یا سرمایه‌گذاری دارد و به نظر می‌رسد بانک‌ها می توانند در این موضوع وارد شوند. این مجموعه‌ها جزو واکسن‌سازان خوش‌نام هستند و بانک‌ها می‌توانند در این حوزه هم وارد شوند تا تولیدکنندگان داخلی با کمترین نگرانی به دنبال تولید انبوه واکسن‌ کرونا باشند.

وی افزود: برخی از بانک‌ها در واردات داروها و تجهیزات پزشکی کمک شایانی کردند و می‌توانند در زمینه واردات واکسن کرونا هم مداخله کنند. در جلسه ستاد ملی تصویب شد دستگاه‌هایی که توان واردات واکسن را دارند، می‌توانند به این حوزه ورود پیدا کنند. بنابراین بانک ها هم می‌توانند ورود کنند.


بیشتر بخوانید: از ژاپن به جای پول واکسن بگیریم!


این مقام مسئول ادامه داد: بانک ها می‌تواند در انجام آزمایش های رایگان تشخیص بیماری کرونا مشارکت جدی‌تری کنند. در حال حاضر تعدادی از بانک‌ها در این زمینه مشارکت دارند و تعدادی از آزمایش‌های رایگان را در اختیار شبکه‌های بهداشتی قرار دادند که این روند می تواند شتاب بگیرد.

به گزارش ایرنا، زالی بهترین الگو برای کاهش ازدحام در بانک‌ها را ایجاد فرهنگ بانکداری الکترونیک اعلام کرد و گفت: به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شد پخش بسته ها، تیزرها و هر نوع تبلیغات و آموزش را با حداقل تعرفه در دستور کار صدا و سیما قرار گیرد تا فرهنگ بانکداری الکترونیک در جامعه نهادینه شود.

کد خبر 437451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =