قطعی برق، فولاد را از پای درآورد

یک تولید کننده فولاد گفت: قطعی های مکرر برق آسیب های جدی به روند تولید فولاد وارد کرده است.

به گزارش صدای بورس، یک تولید کننده فولاد با اعلام اینکه مابه التفاوت قیمت مواد اولیه تا محصول نهایی نظیر میلگرد و تیرآهن کفاف هزینه های تولید را نمی دهد، گفت: ای کاش قوه قضائیه به موضوع رانت در صنعت فولاد ورود کند.

بهمن قاسمی، تولید کننده فولاد ضمن بیان این مطلب گفت: در شرایطی که به دلیل کمبود نقدینگی در مضیقه هستیم و تولید ما با کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود، قطعی‌های مکرر برق آسیب‌های جدی به روند تولید وارد آورده تا جایی‌که ظرفیت ما به کمتر از ۲۰ درصد رسیده و در این بین، کارگران بزرگترین قربانی هستند که در این شرایط سخت اضافه کاری خود را هم از دست می‌دهند.

قاسمی تصریح کرد: ای کاش قوه قضائیه به موضوع رانت در صنعت فولاد ورود کند، اگر خریداران آهن اسفنجی طی دو سال اخیر مشخص شوند، خیلی موارد مشخص می‌شود .


بیشتر بخوانید:

کاهش ۹۰ درصدی تولید فولاد میانی در مرداد ۱۴۰۰/ رقبا بازارهای صادراتی را از ما گرفتند


وی تاکید کرد : ظرفیت تولید آریان فولاد در سال گذشته ۳۷۰ هزار بوده در حالیکه ظرفیت واحد ما ۲ میلیون تن است و امیدوارم با توافق هایی که با بانک تجارت داشتیم تولید به ۵۰ درصد ظرفیت اسمی برسد .

قاسمی افزود : مابه التفاوت قیمت مواد اولیه تا محصول نهایی نظیر میلگرد و تیرآهن کفاف هزینه های تولید را نمی دهد ، چند نرخی بودن ارز در کشور آسیب های فراوانی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است .

به گزارش تسنیم، این تولیدکننده فولاد اضافه کرد: با وجود قطعی برق و شرایط سخت تولید میزان تولید ما ده درصد کاهش داشت اما این شرکت با تولید ۵۰ تن اکسیژن ۹۹/۹۹ درصد ، توانسته گام مهمی در مبارزه با کووید ۱۹ بردارد به نحوی که در شرایط کنونی آمادگی خود را برای کمک و اکسیژن رسانی در راستای مبارزه با کووید ۱۹ دارد.

کد خبر 437365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =