خاندوزی همراه بازارسهام است/ مقاومت فعلی با تقویت دلار برطرف می‌شود

یک کارشناس بازار سهام گفت: افزایش نرخ دلار می‌تواند به ادامه رشد بازارسرمایه هرچند با شیب کند کمک کند.

صدای بورس- میلاد عبداللهی؛ بسیاری از کارشناسان بر این باورند که روند بازارسرمایه در روزهای پیش‌رو ارتباط مستقیمی با قیمت دلار دارد و پیش‌بینی در این‌باره را باید به آینده واگذار کرد.

نوید قدوسی، تحلیلگر بازارسهام درباره روند رو به رشد شاخص کل و وضعیت بازارسرمایه در روزهای آتی گفت: بازار وابستگی بالایی به نرخ ارز دارد. اگر روند صعودی دلار ادامه داشته باشد، می‌تواند به بازار کمک کند و شاهد روند روبه بالایی در روزهای آتی خواهیم بود، به خصوص در نقطه حساس فعلی که به لحاظ تکنیکال مقاومت وجود دارد و خیلی از سهامداران هستند که در پرتفوی خود سود قابل توجهی دارند.

او افزود: با ادامه روند صعودی نرخ دلار فکر می‌کنم که بازارسرمایه با یک استراحت زمانی از مقاومت فعلی عبور خواهد کرد، البته انتظار شیب تند رشد را نداریم؛ به عبارت دقیق‌تر باید با دقت، احتیاط و تحلیل بیشتری حرکت کرد تا نقدینگی به سمت سهم‌هایی برود که ارزندگی بالاتری دارند.

این کارشناس بازار سهام درباره صنایع پیشتاز در نیمه دوم سال گفت: این مساله به اتفاقات پیش رو بستگی خواهد داشت. اگر روند صعودی نرخ دلار ادامه داشته باشد و قیمت جهانی کامودیتی‌ها روند نزولی نگیرد، به نظر می‌آید سهام دلاری برتر هستند در حالی که با تغییر نرخ ارز گروه‌های دیگری جایگزین می‌شوند.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد شدنی است؟

قدوسی به برنامه‌های خاندوزی هم پرداخت و درباره گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد برای بهبود وضعیت بازارسرمایه گفت: او با بازارسهام همراه است و فعالان بازار نگرش مثبتی دارند و می‌توان این انتخاب را به نفع بازار دانست.

وی افزود: خاندوزی صحبتی درباره استفاده بیشتر از ظرفیت بازارسرمایه و تقویت بورس را مطرح کرد که این شامل بازارسهام و بورس کالا می‌شود. همچنین در برنامه‌های وی کاهش حاکمیت شرکتی در شرکت‌های سهامی عام به چشم می‌خورد و این می‌توان زمینه عرضه‌های بیشتر را فراهم کند.

این فعال بازار در انتها تاکید کرد: نکته دیگری که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد قابل تامل است، موانع موجود برای اعطای مجوز به نهادهای مالی مثل شرکت‌های سبدگردانی وکاگزاری‌ها مرتفع شود تا کم و کیف نهادهای مالی تقویت شود که برای سرمایه‌گذاری در بازارسهام با سهولت بیشتر کمک خواهد کرد.

کد خبر 437364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =