لحظه به لحظه با بازار ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

با توجه به روند هفته گذشته بازار سهام و رسیدن شاخص به محدوده ۱٫۵ میلیون واحدی، پیش‌بینی کارشناسان از بازار یکشنبه ۳۱ مرداد به چه صورت است؟

به گزارش صدای بورس شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، قبل از شروع تعطیلات ۶ روزه بورس و توقف معاملات به ۱٫۵ میلیون واحد رسید. هفته گذشته عمده نمادهای شاخص‌ساز روندی مثبت و صعودی داشتند.

همچنین روند مثبت شاخص کل هم‌وزن و تحرکات مثبت نمادهای کوچک بازار نشان می‌دهد نسبت به قبل جریان نقدینگی در این نمادها روان‌تر شده است. اما همچنان شاهد گردش سرمایه در بین صنایع مختلف در بازار هستیم. همین مساله باعث شده است تا روند شارپی در بازار شکل نگیرد و ارزش معاملات رشد گسترده‌ای را نداشته باشد.

حالا با توجه با توجه به روند هفته گذشته بازار سهام و رسیدن شاخص به محدوده ۱٫۵ میلیون واحدی، پیش‌بینی کارشناسان از بازار فردا یکشنبه ۳۱ مرداد به چه صورت است؟
۸:۵۲
🔹برترین‌های تقاضای #بورس
#سپید
#کنور
#کالا
🔹بیشترین عرضه بورس
#کدما
#غدام
#سنیر
🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس
#مدیریت
#وهامون
#ثباغ
🔹بیشترین عرضه فرابورس
#کتوکا
#ثالوند
#کمرجان
۹:۱۶
بازار امروز با گرایشی مثبت بخصوص در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرده است.
۹:۱۸
در غیاب #شبندر نفتی ها یکپارچه مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.
#شپنا، #شتران، #شبهرن، #شزنگ، #شرانل و #شبریز نیز مثبت و متعادل اند.
۹:۲۰
رشد قیمت در گروه خودرویی ها نیز محسوس است.#خودرو, #خساپا, #خبهمن و #خگستر با افزایش تقاضا داد و ستد می شوند.
#خنصیر #خکار #ختور #ختوقا مثبت و متعادل اند.در این میان #خفنر و #خزر با گرایشی منفی افت قیمت و #تشتاد فشار فروش را تجربه می کنند.
۹:۴۹
شیمیایی ها پرتقاضا افزایش قیمت را تجربه می‌کنند.#شدوص، #شاراک، #کلر و #شغدیر پرتقاضا داد و ستد می شوند.#نوری، #آریا، #شگویا، #پارس و #فارس مثبت و متعادل معامله می‌شوند.در این میان #شکلر، #جم، #شاروم با گرایش منفی متعادل اند.
۱۰:۱۰
فلزات اساسی همسو با دیگر گروه ها با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.#فولاد، #فملی, #هرمز، #کویر، #فنورد، #زنگان، #کیمیا مثبت و متعادل اند.#ذوب، #فاسمین، #وسدید، #فخوز منفی و متعادل معامله می‌شوند.#فروی، #فنوال و #فالوم نیز نماد های مورد توجه گروه اند.
خدمات فنی و مهندسی نوسانی معامله می شوند.#رنیک در آستانه ی صف خرید و #رتکو با گرایشی مثبت متعادل است.#تپولا پر عرضه داد و ستد می شود.
۱۰:۱۴
اطلاعات بازار:
شاخص کل ۱,۵۱۷,۸۰۰     
۱۷۸۷۶.۱۰ واحد مثبت
ارزش بازار ۶۰,۹۶۷,۷۷۵ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۴۰,۳۲۶ میلیارد ریال
حجم معاملات ۵.۰۸۱ میلیارد سهم
نمادهای تاثیر گذار در شاخص
نوری ۱۰۸۴ واحد مثبت
فارس ۱۰۰۰ واحد مثبت
شپنا ۸۸۹ واحد مثبت
شتران ۸۷۷ واحد مثبت
فولاد ۸۷۵ واحد مثبت
خودرو ۷۹۶ واحد مثبت
اخابر ۶۸۷ واحد مثبت
۱۰:۲۵
بیمه ای ها امروز با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت داد و ستد می شوند.در این میان #وآفری، #ودی، #وسین و #آرمان منفی و متعادل معامله می‌شوند.#ومعلم، #ورازی و #آسیا نیز نماد های مورد توجه گروه اند.
۱۰:۳۵
رایانه ای ها امروز با گرایش مثبت داد و ستد می شوند.در این میان #مفاخر و #رافزا منفی و متعادل اند.#مرقام، #تاپکیش، #پرداخت و #افرا نیز نماد های مورد توجه گروه اند.
۱۱:۰۴
برقی ها نیز با گرایشی مثبت داد و ستد می شوند.#بپیوند, #بفجر و #مبین نمادهای مورد توجه گروه اند.#آبادا, #بزاگرس, #بگیلان, #بجهرم و #ونیرو نیز با گرایشی مثبت متعادل اند.#دماوند, #بکهنوج و #وهور نیز با گرایشی مثبت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند.
۱۲:۰۷
چند رشته ای ها نیز امروز با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می‌کنند.در این میان #ونیکی، #وبانک و #وصندوق مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.#شستا، #وغدیر و #وامید منفی و متعادل اند.
۱۲:۳۰

رشد ۱۵هزار و ۵۵۵واحدی شاخص کل (یک درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن ۱.۸درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۹هزار و ۲۹۵میلیارد تومان رسید.

حقوقی‌ها امروز حدود ۱۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۹هزار و ۸۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۸درصد یعنی هزار و ۷۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «هتل و رستوران» و «زراعت و خدمات وابسته» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «سرمایه‌گذاری‌ها» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد سمگا، فولاد و سپید لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به شتران، خساپا و خودرو معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی حدود ۱۱۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت تهران با برتری حدود ۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۵۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 437262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =