۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
بورس های مهم جهان قرمز پوش شدند

همه شاخص های مهم بورسی در جهان قرمز پوش شدند.

به گزارش صدای بورس، رشد منفی بخش خرده فروشی آن هم پس از اوج گیری تورم آمریکا، باعث نگرانی فعالان بازار شده است.

در ۱۲ ماه منتهی به جولای، رشد این بخش به منفی ۱.۱ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد کمتر شده است. اقتصاد آمریکا وابستگی زیادی به بخش خرده فروشی دارد و حدود دو سوم کل بار رشد اقتصادی این کشور روی دوش آن است. انتظار می رفت رشد خرده فروشی منفی ۰.۳ درصد باشد اما این آمار، زنگ هشدار را به صدا درآورد.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها ریزشی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۵۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۸۰۲.۳۰ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۳۲ درصد ریزش تا سطح ۴۳۸۷.۸۸ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۱۳ درصد کاهش در سطح ۱۴ هزار و ۵۱۵.۸۲ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

سرخ پوشی دسته جمعی بورس های جهان


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۵۴ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۵۸.۸۶ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۱.۲۵ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۷۶۵.۸۱ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۲.۴۳ درصدی در سطح ۶۶۰۵.۸۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۷۶ درصد پایین رفت و به ۸۹۰۲.۲۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با کاهش ۱.۱ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۲۸۱.۱۷ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۲.۱۳ درصد پایین رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۳۱۶.۳۱ واحد بسته شد.

به گزارش ایسنا، در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۰.۶۶ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۶۲.۱۴ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۵ درصد ریزش و ایستادن در سطح ۷۴۶۴.۶۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 437204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =