۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
قیمت جهانی طلا (۱۴۰۰/۵/۲۹)

روز جمعه قیمت طلا در معاملات بازار جهانی رشد این فلز ارزشمند را محدود کرد.

به گزارش صدای بورس، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به هزار و ۷۸۴ دلار و هفت سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۳ درصد افزایش نشان می دهد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به هزار و ۷۸۶ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد کاهش، در هزار و ۷۸۳ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: ریسک گریزی به معنای آن است که سرمایه به سمت اوراق قرضه می رود که باعث کاهش بازده می شود و بنابراین بازده رشد چندانی نداشته و این موضوع روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

روند نزولی بازارهای آسیایی ادامه یافت و دلار نزدیک بالاترین رکورد ۹ ماه اخیر که روز پنج شنبه به آن صعود کرده بود، ایستاد. دلار قویتر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.


بیشتر بخوانید:

نگاه طلای جهانی بعد از تحولات افغانستان به کدام سو است؟


به گفته اسپیواک، با نزدیک شدن به زمان برگزاری سمپوزیوم جکسون هال، بخشی از رشد قیمت اصلاحی طلا احتمالا از دست می دهد. بازارها خود را آماده می کنند که بانک مرکزی آمریکا همچنان به این داستان ادامه دهد که آغاز تعدیل برنامه های محرک مالی قریب الوقوع است و اعلام رسمی در این باره ممکن است در سپتامبر انجام بگیرد. جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در این رویداد درباره دورنمای اقتصادی صحبت خواهد کرد و انتظار می رود نقشه راه روشنتری درباره تعدیل برنامه های محرک مالی ارائه کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۲۲ سنت رسید و در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۷۹ دلار و ۵۰ سنت رسید اما بیش از چهار درصد کاهش هفتگی نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۳۲۸ دلار و ۹۱ سنت رسید. این فلز در مسیر بدترین کاهش هفتگی از زمان کاهش ۱۲ درصدی در مارس سال ۲۰۲۰ است.

کد خبر 437201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =