۳ افتتاح پروژه به نفع سهامداران معدنی

افزایش سرمایه ۲ هزار میلیارد ریالی شرکت سهامی صنایع خاک چینی ایران تصویب شد.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ صنایع کاشی و سرامیک از جمله صنایع پایین دستی محسوب می شود که علاوه بر اشتغال زایی ارز آوری برای کشور نیز در بر دارد. توسعه زیرساختی آن کیفیت محصولات و توسعه بازارهای صادراتی را در بر دارد.

علی رستمی، مدیرعامل و نائب رئیس شرکت سهامی صنایع خاک چینی ایران در گفت و گو با صدای بورس اظهار کرد: شرکت صنایع خاک چینی ایران در سال ۱۳۶۴ با هدف فرآوری انواع کائولن و انواع فلدسپات سدیک و پتاسیک و سیلیس تاسیس و ثبت و درسال ۱۳۷۲بهره برداری از کارخانه شرکت آغاز شد.

سهم ۸۰ درصدی از بازار تولید و فروش

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه ۲ هزار میلیارد ریالی شرکت ما به تصویب هلدینگ شستا رسیده، افزود: حدود ۸۴% از سهام شرکت خاک چینی ایران متعلق به شرکت سرمایه گذاری صدرتامین است. این شرکت توانسته ۸۰ درصد سهم بازار تولید و فروش کائولن کشور را انجام دهد و کشور را از واردات این محصولات بی نیاز کند.

افزایش سرمایه بیش از 2 هزار میلیارد ریالی


رستمی به رشد بیش از ۴۰۰ درصدی در صادارت کائولند اشاره کرد و مقصد صادراتی شرکت صنایع خاک چینی را امارات، هند، پاکستان ، بنگلادش، سوریه و ترکیه عنوان کرد.

رکورد ۴۰ ساله شکسته شد
وی با اشاره به عملکرد بورسی این شرکت بورسی گفت:‌ امسال رکورد ۴۰ ساله شرکت شکسته شد و توانستیم ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشته باشیم.

کارخانه خاک چینی

کارخانه شماره ۲ خاک چینی افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت شرکت سهامی صنایع خاک چینی ایران در ارتباط با برنامه های پیش روی این شرکت گفت: کارخانه شماره ۲ خاک چینی را با سرمایه گذاری نزدیک به ۲هزار میلیارد ریال در شهریور ماه در مرند کلنگ زنی خواهیم کرد. با اجرای این پروژه تولید کائولند این شرکت ۲ برابر خواهد شد و افزایش تولید برای صنایع کاهشی، چینی و سرامیک خبر خوبی است.

افتتاح بزرگترین کارخانه تولید دیوار پنلی

وی با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری در حوزه معادن از جمله مهمترین برنامه های شرکت صنایع خاک چینی است، افزود: در شهریور ۱۴۰۰ بزرگترین کارخانه تولید بلوک و دیوار پنلی(ای ای سی) را با تکنولوژی آلمانی افتتاح خواهیم کرد. کارخانه آهک هیدراته مناسب برای تولید دیوار و پنل پیش ساخته به عنوان سومین پروژه این شرکت بورسی را در محل این کارخانه نیز کلنگ زنی خواهیم کرد و ۱۲ ماهه به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 437127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =