۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
بهترین خبرها از فباهنر

قیمت جهانی مس هر روز در حال رکورد زنی است و تقاضای آن در بازار جهانی با توجه به نیاز تکنولوژی های جدید به مس، بیشتر می شود.

مجید ضیائی، مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر در گفت و گو با صدای بورس:
مس باهنر در ۴ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ افزایش تولید، فروش و صادرات را بیش از نرخ مصوب تجربه کرد. در این شرکت افزایش ۱۷ درصدی در تناژ تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.
مس باهنر سال ۹۹ به عنوان صادرکننده نمونه معرفی شد. این شرکت در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۰ برابر با کل صادرات سال ۱۳۹۹ خود مس صادر کرد و در چشم انداز سال ۱۴۰۰، در حدود ۶ هزار تن ( ۳۰ میلیون دلار ) صادرات محصولات مسی خواهد داشت.
قیمت جهانی مس هر روز در حال رکورد زنی است و تقاضای آن در بازار جهانی با توجه به نیاز تکنولوژی های جدید به مس، بیشتر می شود.
مس با هنر تعهدات ارزی خود را بر اساس الزامات بانک مرکزی به انجام رسانده و در شرایط تحریم با افزایش صادرات در ۲ سال اخیر توانسته قیمتی از کسری ارزی کشور ناشی از تحریم های ظالمانه را مرتفع کند.
برق مصرفی شرکت صنایع مس شهید باهنر ۱۶ مگاوات است . مشکل برق در اواسط خرداد ۱۴۰۰ در کرمان شروع شد که بر مس باهنر نیز اثر گذاشت و تکلیفی، در یک مرحله تا ۱۲مگاوات و در یک مرحله تا ۸ مگاوات (یعنی نصف مصرف) برق این شرکت با بیش از ۲هزار و ۵۰۰نفر نیرو کاهش پیدا کرد .
این کاهش برق منجر به کاهش ۳۰ درصدی در تولیدات این شرکت در ماه جاری شد که با موجودی انباری که داشتیم سعی کردیم قسمتی از تعهدات خود به بازار را به انجام برسانیم.

کد خبر 437106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =