چگونه از کارگزاری آگاه بسته‌های اعتباری دریافت کنیم؟

بسته‌های اعتباری در اصل نوعی اعتبار معاملاتی هستند که سرمایه‌گذاران با استفاده از آن می‌توانند سهام بیشتری را در بازار خریداری کنند و کسب سود بیشتری داشته باشند.

به گزارش صدای بورس، بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالین بازار بورس برای کسب سود و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری خود از ابزارهای مالی متنوع استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها اهرم‌های مالی است. ما این اهرم‌های مالی را در بازار بورس با نام اعتبار معاملاتی می‌شناسیم. در بازار بورس ایران برخی از کارگزاری‌ها این خدمات را به مشتریان خود با اشکال متفاوتی ارائه می‌دهند. در این مقاله قصد داریم در گام اول به توضیح و تفسیر اعتبار معاملاتی در معاملات بپردازیم و در ادامه نحوه دریافت این خدمات را توضیح خواهیم داد.

منظور از بسته‌های اعتباری چیست؟

بسته‌های اعتباری در اصل نوعی اعتبار معاملاتی هستند که سرمایه‌گذاران با استفاده از آن می‌توانند سهام بیشتری را در بازار خریداری کنند و کسب سود بیشتری داشته باشند و در نهایت در تاریخ سررسید برای تسویه آن اقدام کنند. همان‌طور که در بخش ابتدایی اشاره کردیم بسته‌های اعتباری در قالب ابزارهای مالی به نام اهرم‌های مالی در بازار سرمایه‌ به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

باید در نظر داشته باشید که فعالان بازار در شرایط خوب و مساعد بازار، بیشتر از این بسته‌های اعتباری استفاده می‌کنند و در نهایت نتیجه‌ای که برای آن‌ها حاصل می‌شود، قابل توجه خواهد بود. به نوعی شما قبل از استفاده از این ابزارهای مالی در روند معاملات خود باید تحلیلی بر اوضاع بازار و معاملات کلی داشته باشید و با بررسی‌های لازم، نسبت به دریافت بسته های اعتباری اقدام کنید.

شرایط دریافت بسته‌های اعتباری در کارگزاری آگاه چیست؟

برای بهره‌مندی از این خدمات، باید بعضی شروط را رعایت کنید. در این بخش شرایط لازم برای استفاده از بسته‌های اعتباری در کارگزاری آگاه را بررسی می‌کنیم. در گام اول شما باید مشتری کارگزاری آگاه باشید؛ یعنی از کارگزاری آگاه کد بورسی گرفته باشید و در ادامه سه شرط مهم مربوط به استفاده از بسته‌های اعتباری را دارا باشید که عبارت‌اند از:

۱. عضو باشگاه مشتریان آگاه باشید. تمامی افرادی که کد معاملاتی در کارگزاری آگاه دارند، می‌توانند با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور معاملاتی خود وارد بآشگاه به آدرس bashgah.com شوند.

۲. برای دریافت اعتبار از کارگزاری آگاه لازم است وجه نقد بآشگاه خود را افزایش دهید. وجه نقد بآشگاه با انجام معاملات بیشتر و شرکت در برخی فعالیت‌های بورسی افزایش می‌یابد.

۳. عقد قرارداد اعتباری نیز شرط سوم برای بهره‌مندی از بسته‌های اعتباری در کارگزاری آگاه است. توجه داشته باشید که در زمان ثبت نام کد بورسی در سامانه آگاه اکسپرس، امکان امضای الکترونیک این قرارداد برای شما مهیا شده است اما اگر در زمان ثبت نام این فرم را کامل نکرده باشید، باید به یکی از شعب کارگزاری آگاه برای تکمیل فرم قرارداد اعتباری مراجعه کنید.

۴.شرط آخر برای دریافت بسته‌های اعتباری از کارگزاری آگاه، داشتن ارزش تضمین به اندازه کافی است. باید در نظر داشته باشید که افراد متقاضی باید پرتفوی بورسی متناسبی در سامانه معاملات آنلاین آگاه داشته باشند تا در صورت عدم تعهد به تسویه بسته‌های اعتباری، کارگزاری آگاه توانایی فروش دارایی سهام فرد در بازار را برای تسویه اعتبار داشته باشد.

دقت داشته باشید که در حال حاضر سرمایه‌گذاران به اندازه ۶۵ درصد پرتفوی بورسی خود قادر به دریافت اعتبار معاملاتی از کارگزاری‌ها هستند و این درصد ممکن است بنا به اوضاع بازار به دستور سازمان بورس تغییر کند.


بیشتر بخوانید:

آخرین خبر از تعطیلات/ بورس و بانک تعطیل شدند


منظور از وام قرض‌الحسنه کارگزاری آگاه چیست؟

وام قرض‌الحسنه کارگزاری آگاه هم در اصل یک نوع اعتبار معاملاتی است که سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند همانند بسته‌های اعتباری از آن در روند معاملات خود استفاده کنند. همان‌طور که افراد برای بهره‌مندی از بسته‌های اعتباری باید سه شرط مهم را داشته باشند، برای استفاده از وام قرض‌الحسنه هم باید همان شروط را با یک تفاوت رعایت کنند. این تفاوت در شرط دوم است که به جای داشتن وجه نقد بآشگاه، باید سطح بآشگاه متقاضی از ۵ به بالا باشد.

یک نکته مهم در مورد بهره‌مندی از وام قرض‌الحسنه در کارگزاری آگاه، اعمال گزینه بررسی محاسبه رسوب در منوی وام قرض‌الحسنه در حساب بآشگاه مشتریان است. با این کار تمام رسوب حساب معاملاتی مشتری محاسبه می‌شود و در قسمت قدرت دریافت وام، می‌توان مبلغ وام را مشاهده کرد.

شرایط تسویه اعتبار معاملاتی در آگاه به چه شکل است؟

دقت داشته باشید که هر کدام از بسته‌های اعتباری دارای یک تاریخ به منظور تسویه هستند که موقع درخواست، شما قادر به مشاهده و بررسی این اطلاعات هستید. فرض کنید برای یک بسته اعتباری سه ماهه اقدام کرده‌اید و کارگزاری آگاه با درخواست شما موافقت کرده است. در این مرحله باید توجه داشته باشید که تا بازه زمانی سه ماهه قادر هستید با این سرمایه در بازار بورس به معاملات خود بپردازید و در انتهای سه ماهه برای تسویه این بسته‌ اعتباری اقدام کنید. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم دو روز کاری قبل از تاریخ موعود سررسید حساب معاملاتی خود را شارژ کنید تا کارگزاری به صورت خودکار وجه مورد نیاز را از حساب معاملاتی شما برداشت کند.

علاوه بر این، برای تسویه اعتبار معاملاتی می‌توانید دارایی سهام خود در پرتفوی بورسی را به فروش برسانید. در ضمن این خدمات مالی در کارگزاری آگاه هیچگونه کارمزدی ندارد و در روز تسویه دقیقا به اندازه اعتباری که دریافت کرده‌اید، از حساب معاملاتی شما کسر خواهد شد.

لازم به ذکر است علاوه بر امکان تسویه اعتبار در موعد مقرر، شما می‌توانید درخواست تمدید بسته اعتباری یا وام قرض الحسنه نیز دهید. برای تمدید اعتبار نیز لازم است شرایطی را که ذکر کردیم داشته باشید.

کلام آخر

اعتبار معاملاتی در بازار بورس یکی از ابزارهای پرطرفدار است که سرمایه‌گذاران با استفاده از آن می‌توانند سودهای بسیار قابل توجهی را برای خود رقم بزنند. در این مقاله به تعریف و نحوه درخواست این بسته‌های اعتباری در کارگزاری آگاه اشاره کردیم. شما هم در صورت تمایل می‌توانید به راحتی از این خدمات مالی در بازار بورس بهره‌مند شوید. برای شروع کافی است فقط مشتری کارگزاری آگاه باشید.

کد خبر 437059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =