صف در داروخانه ها کاهش می‌یابد

رئیس جمهوری گفت: همه بخش‌های دولتی و غیردولتی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و همه آحاد مردم باید برای کنترل وضعیت شیوع این ویروس خطرناک، هماهنگ باشند.

به گزارش صدای بورس، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور افزود: برای ایجاد این هم‌صدایی و هماهنگی باید با تبیین وتشریح ابعاد مختلف این معضل هم در ایران و هم در دیگر کشورها، مردم را برای مقابله همه‌جانبه و قاطع با کرونا آماده کرد.

رئیسی با تاکید بر لزوم تسریع در پرداخت مطالبات معوق کادر درمان و ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت جهادگونه و فداکارانه مدافعان سلامت، اظهار داشت: پرداخت مطالبات معوق کادر درمان باید جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه باشد. همچنین باید نسبت به ترمیم و تقویت بدنه کادر درمان از نیروهای دانشگاهی، نیروهای هلال احمر، نیروهای مسلح، نیروهای داوطلب و توانمند بسیجی، حوزویان و از عموم داوطلبان مردمی اقدام کنیم و نباید اجازه دهیم خدمات کادر درمانی دچار وقفه و اختلال شود.

رئیس جمهور اقدام ضروری و مهم بعدی را تسریع در روند واکسیناسیون عنوان و ضمن اعلام خبر قطعی شدن واردات ۳۰ میلیون دز واکسن، گفت: نظر کارشناسان بر این است که برای کنترل وضعیت نامطلوب شیوع کرونا در کشور، باید ۶۰ میلیون دز دیگر، واکسن تامین شود.


بیشتر بخوانید:

خروج از وضعیت فعلی کرونا سخت خواهد بود


رئیس جمهور با بیان اینکه بسنده کردن به تدوین و اعلام پروتکل‌های بهداشتی به تنهایی کافی نیست، گفت: باید برای لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، الزاماتی تدوین و اجرا شود چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو حقوق اجتماعی عامه مردم است و اگر کسی این دستورات را رعایت نکند و باعث بیماری مردم شود، به حقوق آنها تعدی کرده است.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم مراقبت شدیدتر از ترددهای مرزی و جلوگیری از ترددهای غیرمجاز تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه تاکنون در این زمینه انجام شده لازم، اما ناکافی بوده و باید بر رعایت ضوابط بهداشتی در ترددهای مجاز نیز نظارت دقیق و موثر انجام شود.

آیت‌الله رئیسی برنامه‌رریزی برای کاهش مراجعات به ادارات و سازمان‌ها را از دیگر اقدامات لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: همه سازمان‌ها، ادارات، اصناف، اتحادیه‌ها و دیگر نهادهایی که مراجعات مردمی دارند، برنامه‌ریزی و طراحی‌های لازم برای کاهش مراجعات حضوری و ارائه خدمات در فضای دیجیتال را نه صرفا برای این ایام، بلکه برای بلندمدت انجام دهند و ارائه خدمات غیرحضوری از تاکیدات دولت است.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع تامین داروهای خاص برای بیماران کرونایی اشاره و خاطرنشان کرد: پس از بازدیدی که روز پنجشنبه از یکی از داروخانه‌ها داشتیم، مقرر شد داروهای مورد نیاز طی روزهای آینده در گام اول بین ۱۰۰ داروخانه و در گام دوم تا ۳۰۰ داروخانه توزیع شود تا دیگر شاهد تشکیل صف و تجمع در چند داروخانه نباشیم ضمن اینکه لازم است نظارت لازم بر روند توزیع در این داروخانه ها صورت بگیرد.

رئیسی تقویت و افزایش اختیارات روسای ستادهای استانی مقابله با کرونا را از دیگر تصمیمات جلسه امروز برشمرد و گفت: مقرر شد اختیارات استانداران به عنوان روسای ستادهای استانی متناسب با الزامات مهار شیوع بیماری در استان‌های مختلف افزایش یابد تا دست ایشان برای اعمال قوانین و مقررات بازتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری ریاست جمهوری، رئیس جمهور تاکید کرد: هر فردی از آحاد اجتماع باید ابتدا خودش را مخاطب اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی بداند. مهار شیوع کرونا در کنار تلاش‌های جهادگونه کادر درمان و واکسیناسیون عمومی، عزم و همکاری همگانی مردم و نهادها و دستگاه‌ها را می‌طلبد تا بتوانیم به امید خدا شاهد کاهش جدی ابتلا و به صفر رسیدن تعداد قربانیان ناشی از کرونا باشیم.

کد خبر 437038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =