۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
اوضاع وال استریت خوب است

برخلاف شاخص‌های آسیایی شاخص بورسی اروپا و آمریکا به صعود خود ادامه دادند.

به گزارش صدای بورس، پس از چندین ماه صعود پی در پی تورم، شیب افزایش قیمت ها در بسیاری از کشورها کند شده است.

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۴۴۹.۸۵ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۷ درصد صعود تا سطح ۴۴۵۴.۹۱ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۸ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۸۰۵.۳۶ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

بورس‌های مهم در جهان سبزپوش شدند


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۹۳.۲۳ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۷ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۹۳۷.۵۱ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۳۶ درصدی در سطح ۶۸۸۲.۴۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۰۴ درصد بالا رفت و به ۸۹۷۹.۴۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۲ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۱۵.۰۲ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۵۳ درصد پایین رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۵۱۷.۸۲ واحد بسته شد.

به گزارش ایسنا، در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" کاهش ۰.۸۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۷۳.۳۵ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۵ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۵۸۸.۱۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 437001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =