پیش بینی بازار ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۲ گروهی که شنبه جامپ می‌کنند

صنایع کوچک و متوسط همچون غذایی و انبوه سازی مستعد رشد هستند.

به گزارش صدای بورس؛ شاخص کل بورس با رشد بیش ۵ درصدی توانست به مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی نزدیک شود. بسیاری از کارشناسان بورسی هفته آخر مرداد را همچنان صعودی پیش بینی می کنند، هرچند در مقابل برخی با سخن از ابر تورم رشد شاخص کل را به چالش می کشند.

گروه های مستعد رشد و گروه های خوش اقبال

سیما فریادرس، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحولات بازار سرمایه در هفته آینده به صدای بورس گفت: با توجه به روند معاملات گروه های مختلف در هفته جاری به‌نظر می‌رسد گروه‌های بانکی و خودرو که از جامانده‌ترین گروه‌ها در مسیر صعودی شاخص کل بودند، در هفته اتی با تقاضای خوبی همراه باشند. سایر صنایع کوچک و متوسط همچون غذایی و انبوه سازی مستعد رشد هستند. اما در صورت ثبات نسبی نرخ دلار احتمالا در برخی گروه ها همچون پتروشیمی و پالایشی که با بازدهی بسیار خوبی همراه بوده اند فشار عرضه بیشتری را شاهد خواهیم بود.


بیشتر بخوانید:


بیشترین خروج نقدینگی از صندوق های با درآمد ثابت

وی تصریح کرد: بازار سرمایه اگرچه روزهای نخست هفته گذشته را با فشار نسبی عرضه تحت تاثیر افت نامحسوس نرخ ارز و قیمت کامودیتی ها آغاز کرد اما این روند تداوم چندانی نداشت و عوامل تقویت‌کننده‌ای چون کسری بودجه دولت، افزایش انتظارات تورمی، گارد صعودی دلار علیرغم افت در ابتدای هفته و حمایت رئیس جمهور جدید توانستند مجددا شاخص کل را به روند صعودی باز گردانند. تا بازار، روزهای پایانی هفته را با شکستن ۲ رکورد مهم بیشترین ارزش معاملات خرد و بیشترین خروج نقدینگی از صندوق های درآمد ثابت در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی به پایان برساند.

حال عمومی شاخص خوب است

وی در ادامه بیان کرد:به طورکلی بازار در شرایط خوبی است و اگرچه بازدهی برخی صنایع بیشتر از شاخص کل و برخی کمتر بوده است اما نقدینگی در صنایع مختلف در گردش است و روند صعودی شاخص هم‌وزن نیز نشان می‌دهد که رفته‌رفته نمادها و صنایع جامانده از رشد بازار می‌توانند عقب ماندگی خود را جبران کنند.

گام برداشتن بازار در مسیر تورم

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از طرفی به نظر می رسد در بازارهای جهانی مجددا به علت ترس از شیوع مجدد کرونا و کاهش تقاضای کل در اقتصاد جهانی در هفته های آینده محصولات کامودیتی روند نزولی را دنبال کنند. این موضوع در کنار رشد شارپی نمادهای کامودیتی محور می تواند استراحت اندکی در گروه های شاخص ساز و کامودیتی محور رقم بزند. اگرچه روند معاملات اخیر این گروه ها نشان داد که بازار در مسیر تورم گام بر می دارد و همین موضوع موید تداوم روند صعودی شاخص در روزهای آتی خواهد بود.

کد خبر 436997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن رضوی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 1
    قیمت سهام در ایران واقعاً نسبت به کالاهای دیگر رایگان میباشد و از تورم جامانده است . مثلاً سهام یکی از بهترین و ثروتمندترین شرکتهای معدنی کشور ( کاما ) حدود هزار و دویست تومان است یعنی به اندازه قیمت یک قوطی کبریت ! به نظر بنده اگر قیمت 70 درصد سهم ها حتی 3 برابر هم شود با تورم موجود کشور برابر خواهد شد .
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    سهام با ارزش ذاتی خودش باید قیمت بخورد نه اسیاب ب نوبت این خودرویی های فشل و ورشکسته جز تخریب بورس کاری نمی کنن انقدر افزایش سرمایه های الکی دادن که مثل پول تقابی در درس همه از لبو فروش و دکه روزنامه فروشی بتعداد موجود است و همه منتظر قدری افزایش قیمت هستن که بفروشن و فرار کنن و از شر این سهام های بدون سود و تقلبی رها شوند اصلا خودرویی ها باید به تابلویی جدا گانه بروند و مانند مریض هایی که واگیر دار هستن مراقبت شود گه سرایت نکنن
  • RO ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    جم پیلن با سود سازی عالی از درآمد عملیاتی گزینه عالی برای سرمایه گذاری یکماهه است حتما ۲۰ درصد رشد خواهد کرد . به گزارشات شرکت توجه کنید هر ماهه بالای ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد