لحظه به لحظه با بازار ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

دیروز بازار سرمایه با روندی صعودی بود. شاخص کل بورس در جریان معاملات سه‌شنبه بازار سهام در کانال یک میلیون و ۴۵۳هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس دیروز بازار سرمایه با روندی صعودی بود. شاخص کل بورس در جریان معاملات سه‌شنبه بازار سهام در کانال یک میلیون و ۴۵۳هزار واحد قرار گرفت. با توجه به بازار دیروز پیش‌بینی بورس امروز به چه صورت است؟

۸:۴۸

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#پارس

#سپید

#کالا

🔹بیشترین عرضه بورس

#کدما

#غدام

#سنیر

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#هرمز

#غدیس

#فزرین

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#کتوکا

#ثالوند

#کمرجان

۹:۱۵

بازار امروز متعادل و با گرایشی مثبت آغاز به کار کرده است.

۹:۱۸

در غیاب #پترول نبض مثبت در شیمیایی ها محسوس است. #شگویا، #نوری، #فارس، #تاپیکو، #شفن، #شاراک و #زاگرس مثبت و متعادل اند. در این میان #شصدف، #شلعاب، #شفارس و #شتوکا نیز منفی و متعادل معامله می‌شوند. #آریا، #پارس، #شاروم، #شپترو و #شلرد از جمله نماد های پر تقاضای گروه اند.

۹:۳۶

فراورده های نفتی با گرایشی مثبت داد و ستد می شوند.#شپنا, #شتران, #شبریز, #شبهرن, #شنفت, #شرانل, #شراز, #شاوان و #ونفت مثبت و متعادل اند.

۹:۵۹

نبض مثبت در فلزات اساسی محسوس است. #فملی، #فولاد، #ذوب، #فخوز، #فجر، #فاسمین، #کویر، #فروی و #وسدید مثبت و متعادل اند. در این میان #فسرب و #فنفت متعادل و با گرایش منفی معامله می شوند. #هرمز، #کیمیا، #فپنتا، #فخاس و #فایرا نیز نماد های مورد توجه گروه اند.

۱۰:۳۶

در مجمع گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان مبلغ ۴۰۰ ریال معادل ۹ درصد سود سال ۱۴۰۰ بین سهامداران تقسیم شد.

۱۰:۴۲

غذایی ها امروز با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می‌کنند. در این میان #خودکفا، #غویتا، #غالبر و #غگلستا مثبت و متعادل داد و ستد می شوند . #غگیلا، #غدیس و #غمارگ نیز از جمله نماد های پر تقاضای گروه اند.

۱۰:۵۶

رایانه ای ها امروز با گرایش منفی افت قیمت را تجربه می‌کنند. در این میان #مفاخر و #تاپکیش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. #آپ نیز تک نماد پرتقاضای گروه است.

۱۱:۰۰

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۴۸۱,۷۷۲

۲۷۹۶۱ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۹,۴۹۵,۴۵۳ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۵۵,۱۰۳ میلیارد ریال

حجم معاملات ۶.۶۶۵ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فولاد ۳۲۷۳واحد مثبت

فارس ۲۷۰۷واحد مثبت

شستا ۲۲۹۱واحد مثبت

فملی ۱۹۳۶واحد مثبت

پارس ۱۴۹۴واحد مثبت

تاپیکو ۱۴۳۶واحد مثبت

وغدیر ۱۲۳۳واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات:

دی ۵۳۳ میلیون سهم

خساپا ۴۰۵ میلیون سهم

شستا ۳۷۶ میلیون سهم

خودرو ۲۸۵ میلیون سهم

ملت ۲۷۱ میلیون سهم

۱۱:۴۹

گروه چند رشته ای ها امروز یکپارچه مثبت با افزایش قیمت داد و ستد می شوند. #وغدیر و #شستا نماد های مورد توجه گروه اند.

۱۲:۳۰

رشد ۳۰هزار و ۷۷۴واحدی شاخص کل (۲.۱درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۴هزار واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن یک درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۹هزار و ۲۲۰میلیارد تومان رسید.
حقوقی‌ها امروز حدود ۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۹هزار و ۲۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۲درصد یعنی دو هزار و ۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «استخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «محصولات شیمیایی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد وبملت، فملی و وغدیر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #شستا، شتران و فارس معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک ملت حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با برتری حدود ۱۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۳۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 436900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =