۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
کمبود سرم حل شد؟

معاون فنی گمرک گفت: در چند روز اخیر ۲۵ پالت سرم وارد کشور شد.

به گزارش صدای بورس، مهرداد ارونقی،معاون فنی گمرک در رابطه با ترخیص سرم های دارویی طی امروز گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته در چند روز اخیر ۲۵ پالت سرم از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده که انجام تشریفات گمرکی آن در حداقل زمان ممکن صورت گرفته و تحویل وزارت بهداشت شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قرار است ده‌ها کامیون سرم از ترکیه و از مرز بازرگان وارد ایران شود که هم اکنون ۱۸ کانتینر حاوی انواع سرم مورد نیاز از گمرک بازرگان عبور کرده و در حال حرکت به سمت تهران است.

ارونقی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته از سوی گمرک ایران و سازمان اطلاعات سپاه جهت تسریع در واردات این سرم‌ها یادآور شد که طی هماهنگی با گمرک متناظر بازرگان در ترکیه مقرر شد با توجه به ازدحامی که در گمرک این کشور وجود داشته، محموله‌های سرم ایران از صف خارج و به سرعت به سمت ایران ادامه مسیر دهد.


بیشتر بخوانید:

مسئولان برای پیک پنجم کرونا برنامه‌ریزی نداشتند


معاون فنی گمرک ایران یادآور شد که با دستور و پیگیری گمرک ایران هیچ گونه ایستایی در ترخیص سرم‌های وارداتی در گمرکات مربوطه وجود نخواهد داشت و به صورت حمل یکسره در اسرع وقت ترخیص می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طی مدت اخیر کاهش و کمبود سرم تزریقی در داروخانه و بازار جهت درمان بیماران کرونایی به معضلی جدی در این بخش تبدیل شده است.

کد خبر 436881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =