عملکرد متفاوت شاخص های بورسی در دنیا

وال استریت روندی نزولی داشت در حالی که بورس‌های آسیا عملکرد خوبی را تجربه کردند.

به گزارش صدای بورس، رشد اقتصادی کشورها در حال بازگشت به محدوده مثبت است.

مرکز آمار آلمان اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۵ درصد رشد کرده که این رشد، نخستین رشد مثبت فصلی یک سال اخیر این کشور محسوب می شود. مرکز آمار فرانسه نیز اعلام کرد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، متوسط رشد اقتصادی این کشور ۰.۹ درصد اندازه‌گیری شده است که ۱.۱ درصد بیشتر از رشد اقتصادی ثبت شده این کشور در سه ماهه قبلی بوده است.

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۱۰۱.۸۵ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۹ درصد ریزش تا سطح ۴۴۳۲.۳۵ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۱۶ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۸۶۰.۱۸ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

بورس های مهم در جهان صعود کردند


بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۳۳ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۸۲۰.۰۴ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۴۰ درصد بالا رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۲۸۳.۴۰ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" افزایش ۱.۳۰ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۸۵.۵۶ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۱ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۵۳۸.۴۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

به گزارش ایسنا در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۳۲.۳۰ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۷۴۵.۴۱ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۰۶ درصدی در سطح ۶۸۱۳.۱۸ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۵ درصد پایین رفت و به ۸۸۶۵.۹۰ واحد رسید.

کد خبر 436868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =