طلا و سکه در محرم ارزان می شود؟!

کشتی آرای در مورد پیش بینی بازار طلا تاپایان تابستان گفت: فردای بازار طلا را نمی توان پیش بینی کرد چه برسد به ماه آینده اما به طور کلی بازار طلا تحت تاثیر مستقیم دلار قرار دارد.

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ در باور عامله طلا و سکه در ماه محرم ارزان می شود، اما واقعیت تعیین قیمت طلا و سکه پیچیده تر از آن است به شکلی که حتی پای بانک مرکزی در تعیین قیمت طلا و سکه نیز تاثیر گذار است.

محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ارتباط با بازار طلا و سکه به صدای بورس گفت: باور عامه این است که قیمت طلا و سکه در ماه محرم کاهش پیدا می کند، این باور اشتباه است چرا که تنها داد و ستد طلا و سکه در این ماه کاهش پیدا می کند.
وی افزود: قیمت طلا و سکه تحت تاثیر ۲ عامل بازار جهانی طلا و قیمت دلار تعیین می شود.
کشتی آرای در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت سکه در محرم کاهش پیدا می کند، گفت: پیش تر به دلیل تعادل در عرضه و تقاضای سکه، با کاهش تقاضا، قیمت سکه نیز کاهش پیدا می کرد اما اکنون با توجه به عرضه محدود سکه و تبدیل شدن سکه به کالای سرمایه ای، همواره تقاضای خرید سکه بر عرضه آن پیشی دارد که دلیل اصلی آن سیاست های بانک مرکزی و ضرب نشدن سکه است.


بیشتر بخوانید:


نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: درچند روز اخیر تقاضا برای سرمایه گذاری بر سکه باعث افزایش حباب آن شده به شکلی که حباب سکه طرح جدید به ۶۰۰ هزار تومان رسید.
کشتی آرا در مورد پیش بینی بازار طلا تاپایان تابستان گفت: فردای بازار طلا را نمی توان پیش بینی کرد چه برسد به ماه آینده. اما به طور کلی بازار طلا تحت تاثیر مستقیم دلار قرار دارد.

کد خبر 436848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =