لحظه به لحظه با بازار ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

بازار سرمایه دیروز در سومین روز معاملاتی هفته جاری با روندی صعودی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس بازار سرمایه دیروز در سومین روز معاملاتی هفته جاری با روندی صعودی به کار خود پایان داد.

۸:۵۴

بیشترین حجم تقاضا در پیش‌گشایش امروز:

#وهامون با حجم ۵۴۹ میلیون سهم
#ملت با حجم ۲۲۰ میلیون سهم
#پارس با حجم ۵۳ میلیون سهم
#پارند با حجم ۵۰ میلیون سهم
#آپ با حجم ۴۸ میلیون سهم

بیشترین حجم عرضه در پیش‌گشایش امروز:

#تپکو با حجم ۲۲۱ میلیون سهم

#وسخراج با حجم ۶۵ میلیون سهم

#زنجان با حجم ۶۰ میلیون سهم

#وهنر با حجم ۲۲ میلیون سهم

#داراب با حجم ۲۱ میلیون سهم

۹:۰۵

بازار امروز با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت آغاز به کار کرد.

۹:۱۷

نفتی ها امروز در غیاب #شبندر با گرایش مثبت داد و ستد می شوند. #شتران، #شبهرن، #شزنگ، #شنفت، #شراز و #شاوان مثبت و متعادل اند. #شپنا، #شبریز، #شرانل، #ونفت و #شپاس نیز با گرایش منفی و متعادل معامله می‌شوند.

۹:۲۰

نبض مثبت در بانکی ها محسوس است. #دی، #وبملت، #وبصادر، #وتجارت، #وپارس، #وآیند، #وپست، #وسینا، #ونوین و #وملل مثبت و متعادل اند. #وپاسار، #وشهر، #سامان، #وگردش، #وخاور و #وکار نیز با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.

۹:۴۴

بهبود تقاضا در گروه های کوچکتر بازار در این دقایق از بازار محسوس است.

۹:۴۸

فلزات اساسی نیز امروز همسو با دیگر گروه ها با گرایش مثبت داد و ستد می شود.#فملی، #فولاد، #ذوب، #فاسمین، #کویر، #فسرب، #فولای، #فباهنر، #ارفع و #کیمیا مثبت و متعادل اند. در این میان #فخوز، #فجر، #فروی، #فسپا و #زنگان منفی و متعادل معامله می‌شوند. #فزرین، #هرمز و #فالوم از جمله نماد های مورد توجه گروه اند.

۱۰:۰۳

نبض مثبت در خودرویی ها محسوس است. #خودرو، #خساپا، #خگستر، #خنصیر، #خپارس، #خزر، #خبهمن، #ختور، #خمهر و #خمحرکه مثبت و متعادل اند. در این میان #خکار، #خاور و #خدیزل نیز منفی و متعادل معامله می‌شوند. #ختوقا، #خفنر، #خکمک، #خاذین و #خرینگ از جمله نماد های مورد توجه گروه اند.

۱۰:۱۵

مخابراتی ها با گرایشی منفی داد و ستد می شوند.#اخابر و #همراه منفی و متعادل اند. 

۱۱:۱۰

#شستا با تعادل میان خریداران و فروشندگان تک نماد منفی گروه چند رشته ای ها است.

۱۱:۱۱

لاستیک و پلاستیکی ها نیز امروز با گرایش مثبت افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. در این میان #پدرخش منفی و متعادل معامله می شوند. #پلوله نیز تک نماد پر عرضه گروه است.

۱۱:۱۹

در این دقایق از بازار تقاضا در نماد #فولاد محسوس است.

۱۱:۵۶

نبض مثبت در زراعتی ها محسوس است. در این میان #آبین و #زماهان نماد های پر عرضه گروه اند. #سپید، #سیمرغ، #زبینا و #زکشت نیز از جمله نماد های پر تقاضای گروه هستند.

۱۲:۱۲

هتل‌داری ها نیز با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه می‌کنند. #گکوثر منفی و متعادل داد و ستد می شود. #گکیش تک نماد پر عرضه گروه است. #گپارس و #گنگین نیز نماد های مورد توجه گروه اند.

۱۲:۳۰

رشد ۲۰هزار و ۵۹۵واحدی شاخص کل (۱.۴درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۵۳هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن ۱.۳درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از هشت هزار و ۳۵۰میلیارد تومان رسید.

حقوقی‌ها امروز حدود ۴۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هشت هزار و ۲۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی هزار و ۷۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی»، «فرآورده‌های نفتی» و «استخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و  «محصولات غذایی و آشامیدنی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد #شپنا، #شستا و #وغدیر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #کاوه، #غدیس و #فولاد معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان حدود ۴۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فولاد کاوه جنوب کیش با برتری حدود ۸۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۸۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۷۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۱۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 436836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =