۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
فردای روشن

بازار فردا با توجه به اینکه قیمت آخرین معامله اکثر شرکت‌ها از قیمت پایانی بیشتر بوده احتمالا مثبت است البته باید تحوللات بازار ارز تا ساعت 6 و همچنین از 11 فردا  رصد شود به نظر مشکلی خاصی در این زمینه نباشد، با این حساب کلیت بازار فردا مثبت است.

مهدی قلی پور، نایب رئیس هیات مدیره سبدگردان الماس در گفت‌وگو با صدای بورس:
به نظر می‌رسد شرایط فعلی بازار متعادل است و با توجه به باقی تحولات بازارها شرایط مساعد است.
بازار امروز بیشتر بر محور صنایع هلدینگ‌های چند رشته، فلزی، معدنی، پتروشیمی و پالایشی رشد کرد ولی در نهایت با خروج حدود 90 میلیارد تومان پول واجه شدیم.
خروج پول به دلیل زیاد شدن ابهامات در هیات دولت و تحولات در عرصه بین‌الملی رخ داد با این حال شرایط بازار نشانگر بازار حمایتی است.
امروز شاخص کل هم وزن و شاخص کل رشد مساوی را داشتند شاخص هم وزن مقداری بیشتر از شاخص کل رشد داشت نزدیک به هشت دهم درصد مثبت بود که بدین معنی است که بازار مثبت است.
بازار به دلیل فعال بودن بیشتر حقوقی ها حمایتی است و به نظر می‌رسد با رشدهای هفته های گذشته با پدیده شناسایی سود مواجه شدیم.
حجم معاملات در سه روز گذشته نسبت به هفته های قبل نزولی بوده که با توجه به بحث ابهام ترکیب هیات دولت طبیعی است.
بازار فردا با توجه به اینکه قیمت آخرین معامله اکثر شرکت‌ها از قیمت پایانی بیشتر بوده احتمالا مثبت است البته باید تحوللات بازار ارز تا ساعت 6 و همچنین از 11 فردا رصد شود به نظر مشکلی خاصی در این زمینه نباشد، با این حساب کلیت بازار فردا مثبت است.
با در نظرر گرفتن صورت‌های مالی و همچنین با توجه به قیمت‌های جهانی و سایر موارد صنایع فولادی، بعضی از شرکت‌های چند رشته‌، چند شرکت دارویی و غدایی مورد استقبال قرار می‌گیرند.
برای تک سهم‌ها می‌توان در صنعت فلزی معدنی فردا یا در هفته جاری شرکت فولاد مبارکه که امروز بازگشایی نماد شد را نام برد همچنین در این صنعت شرکت ذوب‌آهن و تاحدی فولاد خوزستان هم می‌توانند با اقبل مواجه شوند.
در صنعت غدایی به جز قند هم به نظر می‌رسد شرکت ماکیان همچنان با استقبال مواجه شود در صنعت شیمیایی نیز جم گزارش خوبی داشت هلیدینگ این شرکت نیز(سرمایه‌گذاری غدیر) در این صنعت وضعیت خوبی داشته باشد.
در مورد شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس هم به نظر می‌رسد وضعیت خوبی داشته باشد و مورد استقبال قرار گیرد.
سهام شبصیر گزارش خوبی ارائه کرد و سهام خوبی برای پرتفوی به نظر می‌آید.
در صنعت سیمان با توجه به قطعی برق و کاهش تولیدی که در ماهی که گذشته داشتند با این حال شایعاتی برا ی آزادسازی قیمت و کاهش واسطه‌گری وجود دارد می‌توانند وضعیت خوبی داشته باشند.
شرکت سیمان درود، سیمان فارس خوزستان و سیمان صوفیان در صنعت سیمان وضعیت خوبی دارند.
دتماد و دلر در دارویی ها خوب هستند در کل وضعیت بازار با ثبات روبه بالاست.

کد خبر 436808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =