۲۷ شرکت در انتظار اخذ مجوز شرکت کارگزاری

۲۷ درخواست اخذ مجوز تاسیس شرکت کارگزاری تا امروز به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است.

به گزارش صدای بورس ؛ محمد عطایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق ، گفت: به زودی نخستین سری از موافقت اصولی مجوز تاسیس شرکت کارگزاری توسط هیات مدیره سازمان صادر می‌شود.

محمد عطایی، توسعه و تقویت جایگاه نهادهای مالی در بازار سرمایه و ارائه خدمات بهتر به سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه را هدف اساسی اعطای مجوز تاسیس شرکت‌های کارگزاری خواند و تصریح کرد: هیات مدیره سازمان، صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری را با توجه به تقاضای فعالین بازار سرمایه در خصوص تاسیس شرکت کارگزاری، در دستور کار خود قرار داد.

او ادامه داد: طبق نظر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری تدوین و نسخه اولیه دستورالعمل مذکور در جلسه مورخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق به تصویب رسید.


بیشتر بخوانید: شاخص امروز هم به رشد ادامه داد


این مدیر ارشد سازمان بورس افزود: این دستورالعمل به منظور نظرسنجی فعالان بازار سرمایه در پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه قرار گرفت و نسخه نهایی دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

به گزارش سنا ؛ مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: متقاضیان دریافت مجوز تاسیس شرکت کارگزاری می توانند بر اساس شرایط مندرج در فراخوان سازمان بورس و اوراق بهادار که در سایت سازمان بورس و اوراق بهادار در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، درخواست های خود را طبق شرایط مندرج در دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

کد خبر 436759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =