بورس‌های جهانی روز خوبی را تجربه کردند

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان صعودی شدند.

به گزارش صدای بورس، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب ۲.۰ درصد و ۱.۹ درصد بوده است .

طبق اعلام مرکز آمار اتحادیه اروپا، این رشد در مقایسه با رشد سه ماهه قبل در منطقه یورو ۲.۳ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۲.۰ درصد افزایش پیدا کرده است. رشد اقتصادی در دوازده ماه منتهی به مارس در منطقه یورو به طور متوسط ۱۳.۷ درصد ودر اتحادیه اروپا به طور متوسط ۱۳.۲ درصد بوده است.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۵۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۹۷۰.۲۷ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۳۶ درصد صعود تا سطح ۴۴۱۸.۵۹ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۶۷ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۸۷۹.۱۰ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

بورس های مهم جهانی سبزپوش شدند


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۰۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۲۰.۴۳ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۳۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۷۴۴.۶۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۵۲ درصدی در سطح ۶۷۸۱.۱۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۵۰ درصد بالا رفت و به ۸۸۳۶.۵۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۵۱ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۷۲۸.۱۲ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۸۴ درصد پایین رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۲۰۴.۶۹ واحد بسته شد.

به گزارش ایسنا، در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" کاهش ۰.۶۱ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۴۸.۶۷ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۱ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۵۱۱.۱۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 436642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =