امیدواری به بهبود بازار / آینده بازار در گرو اقدامات رئیس جمهوری منتخب

صنایع سیمانی، دارویی و خودرویی اولین گروه‌هایی هستند که تحت‌تاثیر تصمیمات دولت جدید قرار خواهند گرفت.

صدی بورسمژده ابراهیمی؛ باتوجه به سخنان رئیس جمهور منتخب در مراسم تنفیذ، بازار سرمایه از اولویت‌های نظام و دولت قرار دارد و امیدواریم تصمیماتی در جهت صیانت از حقوق سهامدار و بازار سرمایه گرفته شود. همچنین تشکیل پرتفوی متنوع از صنایع و شرکت‌های منتخب می‌تواند بازدهی بیشتر از تورم برای سرمایه گذاران محقق کند.

معین نجف زاده - کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در هفته آینده بر بازار سرمایه معرفی تیم اقتصادی دولت سیزدهم، توسط رئیس جمهور و گمانه زنی‌ها در خصوص برنامه‌های تیم اقتصادی و سیاست خارجی دولت خواهد بود.
وی افزود: بعد از اتفاقات در خلیج فارس و اعلام مواضع نظام در مذاکرات به نظر می‌رسد به نتیجه رساندن مذاکرات باتوجه به بی‌اعتمادی طرفین چه در قالب برجام یا در قالب دیگر بیش از پیش غیر قابل تحقق باشد و یا حداقل در کوتاه مدت امکان توافق وجود نخواهد داشت.

تورمی که قابل کنترل نیست

نجف زاده عنوان کرد: باتوجه به وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور منتخب در زمینه مسکن، رونق تولید و جهش اقتصادی به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت برنامه‌ای برای اجرای سیاست‌های رکودی نخواهد داشت و باتوجه به رشد ۶.۶ درصدی نقدینگی در پایان خرداد ماه نسبت به پایان سال و رشد بیش از ۹.۲ درصدی پایه پولی بعید به نظر می‌رسد، تورم در کوتاه مدت قابل کنترل باشد.
این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: از دیگر موارد تاثیرگذار بر بازار سرمایه، اعلام مواضع رئیس جمهور و نمایندگان مجلس در خصوص اقتصاد باز و مخالفت با قیمت گذاری دستوری و تخصیص نرخ ارز ترجیحی است که گروه سیمان، دارو و خودرو احتمالا اولین گروه‌هایی هستند که تحت تاثیر تصمیمات دولت جدید قرار خواهند گرفت.

رشد ادامه دار کامودیتی ها

به گفته وی: گروه مواد غذایی، لاستیک و لوازم خانگی باتوجه به تورم موجود در جامعه، تاثیر گرفتن کمتر از تحریم و حذف ارز ترجیحی و گزارش‌های سه ماهه نسبتا خوب احتمالا در ادامه سال مورد توجه بازار قرار خواهند گرفت.

نجف زاده تصریح کرد: در گروه کامودیتی که تحت تاثیر دلار و نرخ‌های جهانی قرار دارند و وجود چشم‌انداز صعودی نسبت به دلار در بین بیشتر فعالان بازار سرمایه احتمالا رشد منطقی قیمتی این شرکت‌ها ( و نه از جنس ابتدای سال ۹۹) ادامه خواهد داشت؛ البته شرکت های سرمایه گذاری فعال در این حوزه باتوجه به رشد قیمتی کم‌تر و دارا بودن نسبت p/e و p/nav پایین، احتمالا بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.


بیشتر بخوانید: علائم رونق در طالع بازار


این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در آخر اینکه باتوجه به سخنان رئیس جمهور منتخب در مراسم تنفیذ، بازار سرمایه از اولویت‌های نظام و دولت قرار دارد و بیش از پیش امید است تصمیماتی در جهت صیانت از حقوق سهامدار و بازار سرمایه گرفته شود و تشکیل پرتفوی متنوع از صنایع و شرکت‌های منتخب می‌تواند بازدهی بیشتر از تورم برای سرمایه گذاران محقق کند.

کد خبر 436600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =