۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
حال بورس های جهانی خوب است

همه شاخص های مهم بورسی جهان صعود کردند.

به گزارش صدای بورس، صندوق بین المللی پول در گزارش تازه ای اعلام کرد تسریع در روند واکسیناسیون کشورها، بهترین خبر در حال حاضر برای اقتصاد جهانی محسوب می شود.

این نهاد، برآورد خود از متوسط رشد اقتصادی جهان در سال جاری را ۶.۰ درصد پیش بینی کرد که البته این رقم، سال آینده به ۴.۹ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. بدین ترتیب، اقتصاد جهانی امسال تقریبا از رکود کرونایی خارج و احیا خواهد شد. این نهاد رشد اقتصادی امسال آمریکا و چین را به ترتیب ۷.۰ و ۸.۱ درصد پیش بینی کرده است.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۹۳۲.۹۱ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۲ درصد صعود تا سطح ۴۴۰۰.۴۷ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۳۵ درصد جهش در سطح ۱۴ هزار و ۷۲۳.۵۱ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

سقوط دسته جمعی بورس‌های جهان


بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با جهش ۱.۸۲ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۷۸۱.۰۲ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۰۶ درصد بالا رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۲۳۵.۸۰ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" افزایش ۲.۵۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۳۳.۷۳ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۳۴ درصد صعود و ایستادن در سطح ۷۴۹۱.۴۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۸۱.۷۲ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۱۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۵۶۸.۷۳ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۹۵ درصدی در سطح ۶۶۷۵.۹۰ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۹۶ درصد بالا رفت و به ۸۷۵۸.۷۰ واحد رسید.

کد خبر 436518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =