«هم آفرین»؛ نخستین‌ پلتفرم تامین‌مالی جمعی

نشست خبری معرفی پلتفرم تامین مالی جمعی «هم آفرین» برگزار شد.

صدای بورس - زهرا مالمیر؛ مهدی فرازمند، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک در خصوص معرفی پلتفرم تامین مالی جمعی «هم آفرین» عنوان کرد: تامین مالی جمعی مقدمات سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی را فراهم کرده است و در بازارهای بین‌المللی ادبیات دیرینه‌ای دارد.

«هم آفرین»؛ نخستین‌ پلتفرم تامین‌مالی جمعی
این سرمایه‌گذاری ۷۰ به ۳۰ به نفع سرمایه‌گذار است

به گفته فرازمند از آنجا که ابزار گواهی شراکت در پلتفرم تامین مالی جمعی جزو اوراق بهادار شناسایی شده، معاف از مالیات است. مدیرعامل فاینتک درباره سایر ویژگی‌های تامین مالی جمعی گفت: کسب سود بالا و ریسک کم از دیگر ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی است که پلتفرم تامین مالی جمعی معرفی می‌کند.


بیشتر بخوانید: چالش ریسک و گزینه‌های پیش‌رو


وی در ادامه اظهار کرد: شرکت مشاور سرمایه‌گذاری فاینتک پلتفرم تامین مالی جمعی هم آفرین را راه‌اندازی کرده است و ویژگی‌های آن و طرحی که قرار است برای آن مبالغ سرمایه‌گذاری جمع‌آوری شود در سایت https://hamafarin.ir/ قابل مشاهده است.

فرازمند در ادامه درباره سایر ویژگی‌های طرحی که سکوی تامین مالی جمعی هم‌آفرین برای آن فراخوان سرمایه‌گذاری داده است، گفت: مشارکت در تولید ۴ داروی دانش‌بنیان از نوع مکمل برای یک شرکت، طرحی است که سکوی هم‌آفرین برای آن از اشخاص حقیقی و حقوقی مبالغ سرمایه‌گذاری جمع‌آوری می‌کند.

وی اضافه کرد: در این طرح اشخاص حقوقی سقفی برای سرمایه‌گذاری ندارند و اشخاص حقیقی تا سقف ۶۰ میلیون تومان در این طرح می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین در این سرمایه‌گذاری سود به صورت ۷۰ به ۳۰ به نفع سرمایه‌گذار است به نحوی که در دوره ۱۲ ماهه به هر میزان که سود حاصل شد ۷۰ درصد آن در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و ۳۰ درصد به شرکت تولیدی. به گفته وی بدین ترتیب بین ۳۰ تا ۳۶ درصد بازدهی سالانه برای سرمایه‌گذاران این طرح متصور هستیم.

کد خبر 436481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =