کمبود آب و برق شستا را با بحران مواجه کرده است؟

در بخش بزرگی از صنایع با بحران مواجه شده‌ایم در صنایع داروسازی و معدنی فلزی کمتر اما در صنایع سیمان 1-2 هفته است که درگیر تعطیلات ناشی از قطع برق هستیم.

محمدرضا رضوانی فر، مدیر عامل شستا در گفت‌گو با صدای بورس:

مطالبی که در روزها گذشته ارائه شده و بعد از آن گزارش شرکت‌ها عملکرد قابل قبول و بزرگی را برای تمام شرکت‌ها و هلدینگ‌های شستا نشان می‌دهد.
فقط یک عدد اعلام کنم در سال 99 و 98 شرکت‌های تجمیعی مدیریتی زیر مجموعه از سود خالص 19 هزار میلیارد تومان به مبلغ بالایی 44 هزار میلیارد تومان رسیده‌ایم تک تک شرکت‌ها هم همین عملکرد را در 4 ماهه اول سال جاری داشته‌اند.
در 4 ماه سال 1400 هم همین مسیر با رشد بیشتر و شیب تندتر ادامه داشته طبیعی است که برنامه‌ها همان برنامه متداول شرکت باشد افزایش حجم تناژی تولید، کاهش بهای تمام شده، تمرکز بر اصلاح منابع خرید، کاهش هزینه عملیات و تامین منابع بهتر از بازار سرمایه نیز کمک گرفته می‌شود که تمام این عوامل منجر به افزایش سود خالص شرکت‌ها می‌شود.
مراحل نهایی عرضه سیمان آبیک و رایتل از زیر مجموعه های شرکت در حال انجام است، به نظر می‌رسد عرضه آبیک از هم نزدیک تر باشد.
در بخش بزرگی از صنایع با بحران مواجه شده‌ایم در صنایع داروسازی و معدنی فلزی کمتر اما در صنایع سیمان 1-2 هفته است که درگیر تعطیلات ناشی از قطع برق هستیم.
دو نکته وجود دارد شرکت‌ها اورهال را در این ایام قرار داده‌اند همیشته در سال‌های گذشته در این روزها تعطیلاتی برای صرفه جویی و کاهش هزینه های برق بوده، مذاکراتی انجام شده که در این 6-7 روز با توجه به شرایط جوی 70 درصد دیماند داده و تولید آغاز شود.
از نظر کاهش بازار و تناژ ممکن است مقطعی تاثیر کوچکی گذاشته باشد اما از نظر سودآوری تاثیری ندارد گزارش‌ها 3 و 4 ماهه سیمان خیره کننده بود.

کد خبر 436451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =