شاخص ۸ هزار واحد رشد کرد/ «وپارس» تنها بانکی مثبت بازار

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۱۰ مردادماه، با رشد بیش از ۸ هزار واحدی به کار خود پایان داد. بانک پارسیان تنها بانکی بود که تاثیر مثبت در شاخص داشت.

به گزارش صدای بورس؛ شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۱۰ مردادماه، با رشد بیش از ۸ هزار واحدی به کار خود پایان داد. شاخص‌ هم وزن بیش از ۰.۳درصد رشد کرد.

نمادهای میدکو، فارس ، و پارس بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود ۶هزار میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید:

ایران را تعطیل کنید


در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۴۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۱۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۳درصد یعنی چهار هزار و ۹۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «استخراج کانه‌های فلزی»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «اطلاعات و ارتباطات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد کدماح، حتاید و شاراک لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به فملی، وتجارت و ومعادن معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری حق تقدم معدنی دماوند حدود ۹۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی ملی صنایع مس ایران با برتری حدود ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۵۰میلیارد تومان بود.

شاخص ۸ هزار واحد رشد کرد

کد خبر 436430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =