۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
پیشروی دلار ادامه دارد

شاخص دلار همچنان درحال پیشروی است و امروز وارد کانال ۹۲ واحدی شد.

به گزارش صدای بورس، رفتار معامله گران بازار ارز هنوز با احتیاط در مقایسه با هفته های قبل همراه است.

بسیاری از تحلیلگران بازار ارز معتقدند که سیگنال کلیدی بعدی در تعیین مسیر دلار زمانی خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا زمان تغییر سیاست های فعلی و افزایش نرخ بهره از نرخ پایین را اعلام کند. دلار که در ماه های ابتدایی سال جاری در موقعیتی ضعیف تر از رقبایش به ویژه یورو و پوند قرار گرفته بود، اکنون رفته رفته در حال بازیابی جایگاه خود و حرکت به سمت قله های ثبت شده در ماه های پایانی سال گذشته میلادی است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۱۳۶ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۳ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)


بیشتر بخوانید:


ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۱۰۹.۸۱۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۲ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۵۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۳ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۵ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 436346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =