۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
چشم انداز بازار مثبت است

اگر به شرایط کلی اقتصاد توجه کنیم مباحث نوسان و وجود نداشتن معاملات پرحجم تعجب برانگیز نیست.

مجتبی شهبازی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس:
شاخص بورس در ماه‌های گذشته نزول و رشد داشته به طوری که از ابتدای سال از عدد یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بوده با کاهش های که داشته به همین محدوده رسیده است در واقع در بازار طی ماهه گذشته بازدهی صفر را در بازار تجربه کردیم.
با توجه به شرایط کلی بازار، اقتصاد، فصل مجامع و اخباری که از آن‌ها ارائه می‌شود امید به بهبود وضعیت بازار سرمایه وجود دارد.
با وجود سودآوری شرکت‌ها در ماه‌های گذشته و روند آن‌ها که اینگونه ادامه دار باشد قطعا شرایط بازار سرمایه بهتر خواهد بود.
در روزهای که گذشته روزی در نمادهای بزرگ نوسان مثبت وجود دارد روند مثبت دیده می‌شود و شاخص رشد خوبی را دارد و روزهای دیگر نمادهای بزرگ منفی و نمادهای کوچک رشد می‌کنند.
به طور کلی حرکتی نوسانی بین تمام نمادها وجود دارد با توجه به کف‌های تاریخی اکثر نمادها به نظر می‌رسد که نمودار در کلیه نمادها از کف تاریخی فاصله می‌گیرد و به سمت مثبت و اهداف بعدی حرکت می‌کند.
اگر به شرایط کلی اقتصاد توجه کنیم مباحث نوسان و وجود نداشتن معاملات پرحجم تعجب برانگیز نیست.
به نظر می‌رسد بازار را ابهام سیاست یا سیاست مردان دولت بعدی در حوزه اقتصاد و نتیجه مذاکرات در دولت بعد مردد کرده است ولی در کل محل فعلی بازار سرمایه از لحاظ قیمتی و جایگاه شاخص ظرفیت‌های زیادی برای رشد دارد.
امید است در ماه های پیش رو با نتایج مثبت مذاکرات و مباحث اقتصادی که بسیاری از آن‌ها برای قیمت‌گذاری نرخ ارز مهم است شاهد ورود سرمایه به این بازار هستیم و روند روبه رشد ادامه یابد.

کد خبر 436318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =