بازگشت دوباره «رنو» و «پژو»

نجفی منش گفت: پیش بینی ما هم بر این است که رنو و پژو دوباره به ایران بازخواهد گشت.

به گزارش صدای بورس، این روزها زمزمه بازگشت مجدد پژو و رنو به عنوان دو خودروساز بزرگ فرانسه به بازار خودروی ایران بیش از پیش شنیده می شود. برگزاری جلسات خودرویی میان طرفین فرانسوی و ایرانی این احتمال را قوت می بخشد که خودروسازان فرانسوی تشنه بازگشت به بازار بزرگ ایران هستند. از طرفی شنیده ها حاکی از آن است که رنو قصد دارد وانتی مختص بازارهای منطقه تولید کند. این خودروسازی بزرگ درصدد است این وانت را پس از پوشش بازار، از مسیر ایران به دیگر کشورهای منطقه نیز صادر کند.

از طرفی برخی از کارشناسان بر این باورند که بازگشت رنو و پژو به ایران منطقی نیست. به عنوان مثال پژو به دلیل ادغام با کمپانی آمریکایی فیات_کرایسلر دارای محدودیت خواهد بود و این موضوع می تواند چالش بزرگی در مسیر ورود دوباره این خودروسازی به بازار خودروی ایران باشد.

در همین رابطه گفتگویی را با محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و فرانسه ترتیب داده‌ و نظر وی را در این زمینه جویا شده‌ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد.‌

اشتیاق خودروسازهای فرانسوی برای ورود به بازار ایران

نجفی منش در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: خروج شرکت های خودروسازی رنو و پژو از کشور به خواست خود آنها نبود. مردم به اشتباه گمان می کنند که پژو و رنو با تعمد از کشور خارج شدند. این تفکر باید تغییر کند؛ چرا که قدرت آمریکا موجب شد که این شرکت ها علی رغم میل باطنی و ناراحتی فراوان بازار ایران را ترک کنند. شرکت خودروسازی پژو حدود ۴۰۰میلیون یورو در کشور ما سرمایه گذاری کرده است. طبیعی است که با از دست دادن بازار کشور ما درآمد این شرکت با کاهش روبرو شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا باید دست از شیطنت و شرارت خود بردارد و زورگویی را تمام کند، گفت: شرکت های خودروسازی فرانسوی که از ایران خارج شده اند منتظر و مشتاق ورود دوباره به بازار ایران هستند. گفتنی است که شرکت رنو از زمان خروج آمریکا از برجام تا کنون حتی دفتر خود در تهران را تعطیل نکرده است و نیروهایی که در کشور ما مشغول به فعالیت بودند را نیز از دست نداده است تا اگر شرایط همکاری مجدد برقرار شد نیروهای انسانی خود را داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو افزود: بنابراین با جرات می توان گفت اگر شرایط برجامی مهیا شود این شرکت های خودروسازی بلافاصله به ایران باز خواهند گشت و فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران و فرانسه در ادامه گفت: پیش بینی ما هم بر این است که رنو و پژو مجددا به ایران بازخواهد گشت. بنابراین باید عمق ساخت داخل خود را افزایش دهیم تا حداقل از این ناحیه ضربه نخوریم.

مزایای همکاری ایران با پژو و رنو

نجفی منش در بخش دیگری از صحبت های خود به مزایای همکاری ایران با خودروسازی های فرانسه اشاره کرد و گفت: تولید خودروهای خوب و با کیفیت در ایران یکی از بهترین نتایج همکاری با پژو و رنو بود. بهترین مثال برای این موضوع خودروی L۹۰ بود که به نام تندر نامگذاری شد. اگر امروزه در خصوص کیفیت این خودرو از مردم نظرسنجی کنیم اکثریت قریب به اتفاق مردم این خودرو را محصولی با کیفیت بالا می شناسند. ما به واسطه حضور شرکت رنو در ایران توانستیم دانش فنی این خودروسازی را وارد کشور کنیم.

بر اساس گزارش گسترش نیوز، رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو در پایان گفت: مهیا کردن بازار هدف صادراتی نیز یکی از مهمترین مزیت های همکاری با دو خودروساز بزرگ فرانسه است. از سمتی مردم خواهان داشتن خودروهای با کیفیت، به روز و جدید هستند که همکاری با این دو خودروساز می تواند این مهم را عملیاتی کند. همچنین درس بزرگی که ما از همکاری با رنو و پژو گرفتیم این بود که حتما و حتما باید به خود متکی باشیم تا در مواقعی مانند خروج آمریکا از برجام با مشکلات گوناگون روبرو نشویم.

کد خبر 436314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • احمد US ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    اره پژو و رنو ۲ کمپانی و برند مطرح‌در دنیا دارن میخان‌ دوباره ب ایران برگردن‌و فهمیدن مشکلات اقتصاد ایران رو به نزوله و داره به صفر میرسه و اگه برگردن شرایط هر دو کمپانی عالی‌میشه و رفتن‌پیش دعا نویساشون تا ی طلسم‌ براشون درست کنه ک بتونن برگردن ب‌بازار‌ایران‌اونم‌با چ اشتیاقی 🤣🤣🤣🤣
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    اره دیگه اینو نگین چی بگین ..کاش تو صحبت هاتون عرض میکردن که این شرکت ها به قانون عمل کردن و اینکه چقدر خب هست انسان با شرکت هرچه قدر بررگ اما قانون مندو
  • Ok IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    کجا میتونن اشغالاشون رو بفروشن بایدم تشنه بازگشت باشن
  • سلطان تنها IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    تصمیم غلطی که مسئولان میگیرن تا دو شرکت دوباره وارد ایران بشوند در این باره باید ضمانت‌های بزرگی از آنها به صورت جریمه فیزیکی گرفته شود غیر این باشد مسئولان ما خائن به ملت ایران هستند....
  • م.م IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    والاحق دارن بیان ببخش احمقترازایرانی جماعت مگه میشه پیداکنه اینهمه گاگول برای خریداین آشغالی که ایران خودرووسایپاتولیدمیکنن هم پول میدیم هم نوبت میگیرم وهم قرعه کشی میشه بلانسبت کدوم خری اینکاری که بامامیکنن وانجام میده این نشون میده دولت به اون چیزی که خواسته رسیده یک مشت احمق صف می ایستیم برای خریداین ابوقراضه های ایران خودرووسایپا بعدباذوق میگیم خوب خریدیم ۱۵۰خریدم بشکنم میزنیم خبرنداریم که چه کلاه گشادی سرمون رفته
  • مصطفی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    هیچ مزیتی تو بازگشت نیست ذنها فقط فکر خودشان هستند نه ارتقاء کیفیت خودرو اگه از اول وابسته انها نبودیم وضعیت این جور نبود
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    رنو و پزو آمده اتد خودرو ارزان می شود به یقین
  • ایرانی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    کسی که دوبار عهد شکنی کرده چطور دوباره به ایران بیاد خریت هم حدی داره
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    واقعا باید خاک تو سر دولت گفت....هر وقت دلشون میخواد میان ایران و قرارداد میبندن بعد می ن و مردم رو تو امپاس میزارن که نمیتونیم خودرو به شما بدیم...
  • امین IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    از مسئولین بی وجدان و نالایق که دارن با بعضی کارهاشون به ملت توهین و بی احترامی میکنن بیشتر از این انتظاری نیست آخه چرا....
  • محمد US ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    اگر قرار به همکاری مجدد باشد باید اولین شرط ساخت صد در صد قطعات در داخل باشد و سرمایه‌گذاری بالا از طرف رنو و پژو، مردم از قراردادهای ننگین مونتاژ خودرو با بیست درصد ساخت داخل لطمه زیادی خوردند ، اگرچه مدیران خودرویی بیشتر به فکر واردات هستند چون منافع شخصی آنها بیشتر تأمین می‌شود، نهادهای نظارتی باید روی این موضوع حساس باشند و اجازه قراردادهای مونتاژ را به خودروسازان و وزارت صنعت ندهند، البته مدیران مثل این چند دهه به بهانه مختلف جلو ساخت داخل قطعات مقاومت خواهند کرد به ویژه قطعات با تکنولوژی بالا و قطعات برقی، وابستگی به اجانب و چپاول بازار و مردم کافی است، حداقل از ارباب خودتان (چین) یاد بگیرید.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    خیل هم خوب و عالی
  • حسین IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    جان هر کی دوست دارید با پژو و رنو قرار داد نبندید می‌دونم زمینش واسه بستن قرار داد نسبت به بقیه خودروساز های خارجی بیشتر ولی بازم نبندید حداقل یه قرار داد با کره ای ها و ژاپنی ها ببندید خب
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    خدا لعنتت کنه فولگس واگن سومین تولید کننده برتر دنیا که سال ۹۴ باهاش قرادادبستین با لابی گری ورشوه خواری مسوولین داخلی جاشو به فرانسه خیانتکار وبی کیفیت داد متاسف از این مدیریت کشور
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    آخه مزایای فرانسه l90 هست
  • فرهاد IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    یک سوال داشتم چرا بعداز انقلاب هیج خودرو سازی در ایران نیست فقط فرانسوی‌ها می‌توانند خودرو در ایران تولید ‌کنند وهیچ کارخانه اجازه تولید انبوه ندارد
  • ابوالفصل صدری IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    خاک بر سر بیغیرت بیشرفت که میگی دانش خودروی ال نود رو از فرانسه یاد گرفتیم. مرتیکه انگار تسلا ساخته. اونوقت سپاه مظلوم پهباد می‌سازه که هفت سال پرواز میکنه.
  • احمد IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    شرکتهایی که زمان تحریم ما رو رها کردن و رفتن اومدنشون فایده نداره ابنها جزء حزب بادن