تحقق سودعملیاتی و صفرشدن زیان «دی» به‌زودی 

ارجمندی، رئیس‌هیأت‌مدیره بانک دی گفت: سفته‌بازی و رفتار هیجانی به نفع سهامداران بانک نیست .

در یک سال گذشته با حمایت بانک مرکزی، سازمان بورس، بنیادشهید و امور ایثارگران و همت کارکنان ، توانستیم فراز و نشیب‌های سالیان گذشته بانک مانند زیان انباشته، بدهی به بانک مرکزی و مسائل مرتبط با عملیات بانکی این بانک را کاهش دهیم. غلامرضا خلیل ارجمندی، رئیس‌هیأت‌مدیره بانک دی گفت: تمامی تشریفات قانونی ثبت افزایش سرمایه و اخذ تأییدیه‌های لازم از بانک مرکزی در زمان مقتضی انجام شد و سازمان بورس هم پس از بررسی‌ها و اخذ مستندات لازم، سازوکار بازگشایی نماد بانک دی را فراهم ساخت. ارجمندی با اشاره به لزوم توجه سهامداران به عملکرد بانک دی در یک سال گذشته و پرهیز از رفتارهای هیجانی در برخورد با نماد دی تصریح کرد: مروری بر عملکرد بانک دی حاکی از رشد شاخص‌های عملیاتی این بانک در حوزه‌های مختلف است که این امر نویدبخش چشم‌اندازی روشن برای این بانک است.

شرایط مطلوب عملیاتی

وی افزود: رشد تنوع درآمدی بانک، اقدامات توسعه‌ای ایجادشده در بخش بین‌الملل و فناوری اطلاعات، رشد منابع سپرده‌ای، تدوین برنامه بودجه منظم در بانک و رصد مستمر فرآیندها از مهم‌ترین اقداماتی است که به تحقق اهداف در چهارماه ابتدایی سال منجر شد . همچنین پیش‌بینی می‌شود شاهد کسب سود عملیاتی و به صفر رساندن زیان انباشته تا پایان سال جاری باشیم.همچنین کاهش بدهی بین بانکی و به صفر رسیدن بدهی به بانک مرکزی سبب شده ،بانک دی در شرایط کنونی به لحاظ شاخص‌های عملیاتی در شرایط مطلوبی قرار بگیرد.

بی‌توجهی به شایعات مجازی

خلیل ارجمندی با اشاره به اینکه همواره مجموعه بنیادشهید و امور ایثارگران و شرکت‌های وابسته به بانک و بنیادشهید، به عنوان بازارگردان حمایت‌های قابل قبولی از سهامداران و بازار داشتند، گفت: با توجه به شناوری بیش از ۹۰ درصدی سهام دی، قیمت آن کاملا وابسته به عملکرد بانک، رفتار سهامداران و شرایط بازار سرمایه است.بر این اساس از سهامداران انتظار می‌رود اطلاعات صحیح را از طریق مراجع رسمی بانک و سامانه ناشران بورس (کدال) دریافت کنند و درگیر شایعات کانال‌های فضای مجازی نشوند.

نبود رانت اطلاعاتی

ارجمندی اظهار داشت: بانک دی برای پاسخگویی مؤثر به سهامداران، علاوه بر اطلاع‌رسانی از طریق روابط‌عمومی بانک، سخنگوی اداره سهام و کدال، تمهیدی اندیشیده تا سهامداران بتوانند به صورت حضوری نیز از طریق میز خدمات سهامداران در تمام مراکز استان‌ها و در تعدادی از شعب منتخب تهران کسب اطلاع کنند. وی با اشاره به شفافیت بانک دی در ارائه اطلاعات به سهامداران گفت : این اطمینان را به سهامداران می‌دهیم که هیچ رانت اطلاعاتی در اختیار فرد یا گروه خاصی قرار ندارد و اطلاعات شفاف در زمینه صورت‌های مالی بانک و شرکت‌های تابعه در اختیار عموم سهامداران قرار خواهد گرفت.ارجمندی سال ۱۴۰۰ را زمینه جهش بانک دی دانست و تأکید کرد: معتقدیم سفته‌بازی و رفتار هیجانی به نفع سهامداران بانک نیست بلکه سهامداران واقعی بانک باید بدانند که بانک و بنیادشهید همواره از منافع آن‌ها صیانت می‌کنند تا بازار، قیمت سهم را در یک مسیر منطقی تعیین کند.

  • منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۴۰۸

کد خبر 436313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =