رشد تورم و کف‌سازی مناسب عامل صعود بازار سرمایه/ شاخص یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تا پایان امسال

رئیس هیات‌مدیره سبدگردان کارا گفت: در شرایط کنونی صعود شاخص بازار سرمایه هم ناشی از کف‌سازی مناسب و هم به دلیل رشد نرخ تورم است.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ شاخص بورس در روزهای گذشته با عبور از عدد یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد، این نوید را به سهامداران داد که بازار سرمایه همچنان به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.

علی خسروشاهی، رئیس هیات مدیره سبدگردان کارا با اشاره به اینکه شاخص بورس وقتی در عدد یک میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار بود، کف‌سازی لازم را انجام داد و در شرایط کنونی، بازار سرمایه در شاخص یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد کف سازی کرده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ سودهای بورسی شرکت‌ها بیشتر از سال ۱۳۹۹ خواهد بود و بازار سرمایه ناشی از ۲ عامل صعود کرده است که دلیل اول این است که انگیزه‌ای برای پایین آمدن شاخص بازار سرمایه نیست که وقوع این اتفاق حکایت از کف‌سازی درست بازار سرمایه دارد و دوم نرخ تورم است که موجب رشد سهام شده است. باید به این موضوع مهم اشاره کنم که در بازار کسب‌وکار و اقتصاد کشور تغییری حاصل نشده است اما پی بر ای سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه همچنان بین ۷ تا ۸ متغیر است که موجب تداوم رشد شاخص شده است.

خسروشاهی تصریح‌کرد: صنایع معدنی، فلزات و پتروشیمی از جمله مهمترین صنایعی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ رشد مناسبی را تجربه خواهند کرد و من پیش‌بینی می‌کنم نرخ هر دلار تا پایان امسال به حدود ۳۰ هزار تومان برسد که اگر این اتفاق رخ دهد می‌توان به رشد شاخص بورس تا عدد یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد امیدوار بود.

همراهان صدای بورس، شما می‌توانید نظرات خود را درباره «آثار نرخ تورم بر شاخص بورس» به صورت کامنت ذیل همین مطلب برای ما بنویسید.

کد خبر 436230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =