رشد مناسب سهام صادرات‌محور تا پایان سال ۱۴۰۰/  به تاثیر مثبت احیای برجام بر بورس خوش‌بینم

مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: در شرایط کنونی بازار سرمایه شرایط مناسبی دارد و سهام صادرات‌محور تا پایان سال جاری رشد قابل توجه‌ای خواهند داشت.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ به‌نظر می‌رسد در روز دوشنبه هفته جاری که فعالیت بازار سرمایه از سرگرفته خواهد شد،شاخص بتواند در اتفاع یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تثبیت شود و سپس به روند صعودی خود ادامه دهد.

سیدمهدی پارچینی، مدیر نظارت بر بورس‌ها با اشاره به اینکه در ۳ روز هفته جاری که بازار سرمایه فعالیت خود را از سر خواهدگرفت با توجه به اینکه مجامع بسیاری از شرکت‌ها اتمام یافته است، نمادهای کوچک و شاخص‌ساز بورس دوباره بازگشایی خواهند شد،گفت: وقوع این اتفاق در تثبیت و رشد شاخص بازار سرمایه موثر خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


وی با بیان اینکه وضعیت سهام صادرات‌محور در بازار سرمایه نسبت به سال گذشته بسیار مناسب خواهد بود، افزود: رشد سهام صادرات محور در بورس تا پایان سال جاری نسبت به بسیاری از بازارهای اقتصادی بیشتر خواهد بود و به طور قطع این موضوع تا پایان سال ۱۴۰۰ به طور کامل مشخص خواهد شد.

مدیر نظارت بر بورس‌ها با اشاره به شکست یا احیای برجام و تاثیرش بر بازار سرمایه تصریح‌کرد: نظر شخصی خودم بر این است که مذاکرات برجام در دولت سیزدهم به سرانجام خواهد رسید و احتمال احیای برجام بیشتر از شکست آن است که در صورت وقوع این اتفاق، می‌توان تاثیر مثبت آن را بر سهام‌های پتروشیمی، بانکی،فلزات و معادن مشاهده کرد.

پارچینی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت سیزدهم باید برای ورود نقدینگی حقیقی به بورس راهکاری اساسی را اتخاذ کند،افزود: نگاه دولت آقای رئیسی به بازار سرمایه ویژه است و به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت سیزدهم هم رشد و رونق بورس را در اولویت امور خود قرار دهند، هرچند نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که اتخاذ سیاست‌های حمایتی مالیاتی در سایر بازارهای اقتصادی توام با ایجاد جذابیت برای بازار سرمایه از طریق اتخاذ قوانین تشویقی می‌تواند نقش موثری در ورود نقدینگی حقیقی به بورس داشته باشد.

همراهان صدای‌بورس، شما می‌توانید نظرات خود درباره چشم‌انداز بازار سرمایه تا پایان سال را به صورت کامنت ذیل همین مطلب بنویسید.

کد خبر 436079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =