۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
قیمت جهانی نفت (‌۱۴۰۰/۵/۱)

امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۲۷ سنت کاهش به ۷۳ دلار و ۵۲ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۷ سنت معادل ۰.۳۷ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته شاهد رشد ۰.۱ درصدی بوده است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲۷ سنت معادل ۰.۳۸ درصد افت به ۷۱ دلار و ۶۴ سنت رسید. پس از توافق گروه اوپک پلاس مبنی بر افزایش ۴۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت در هر کی از ماه های آگوست تا دسامبر انتظار می رود رشد تقاضا از افزایش عرضه پیشی بگیرد.

در حالی که انتظار می رود با توجه به ترمیم تقاضا اختلاف بین عرضه و تقاضا به حداقل برسد، قیمت نفت امروز اندکی کاهش داشت و در مسیر ثبت نوسان قیمت هفتگی جزئی قرار گرفت.

قیمت نفت و سایر دارایی های پرریسک در اوایل هفته جاری به دلیل نگرانی ها در مورد تاثیرات گسترده اقتصادی سویه دلتای ویروس کرونا در آمریکا، انگلیس، ژاپن و کشورهای دیگر شاهد کاهش بود.


بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی نفت (۱۴۰۰/۴/۲۹)


تحلیلگران موسسه ای ان زد ریسرچ در یادداشتی نوشتند: «در حالی که تقاضا رو به افزایش است بازار حس می کند که افزایش ۴۰۰ هزار بشکه ای ماهانه تولید اوپک پلاس برای حفظ توازن در بازار کافی نخواهد بود. بدین ترتیب حجم ذخایر نفتی هم در آمریکا و هم در کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه رو به کاهش خواهد گذاشت.»

تحلیلگرانی که پیش بینی خود از قیمت نفت را برای باقی مانده ماه های سال افزایش داده اند می گویند، از نظر آنها افزایش شمار واکسینه شدگان تاثیرات افزایش شمار مبتلایان به سویه دلتا را کاهش می دهد.

به گزارش تسنیم، ویوک دار تحلیلگر بانک کامنولث در یادداشتی نوشت: «ما همچنان انتظار داریم در نیمه دوم سال به دلیل پیشی گرفتن رشد تقاضا از میزان افزایش عرضه قیمت نفت بالاتر برود.»

کد خبر 436041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =