۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
سرنوشت بیت کوین چه می‌شود؟

فعالیت استخراج بیت کوین هم ممنوع شده و منجر به خروج بیش از ۹۰ درصد از ماینرهای چین شده است که خود کاهش ۸ ریت شبکه بیت کوین را به میزان بی سابقه به همراه داشته است.

محمد ابراهیم سماوی، مدیر تحلیل گروه صنعتی و معدنی امیر در گفت‌وگو با صدای بورس:

۴ ماه از اوج قیمتی بیت کوین در محدوده ۶۴ هزار دلار گذشته و اکنون در محدوده‌ای ۵۰ درصدی اوج قیمتی خود در حدود ۳۲ هزار دلار در حال معامله است.

بسیاری از افراد به دلیل اینکه محدوده‌ای حمایتی بین ۳۰ تا ۳۲ هزار دلار برای بیت کوین وجود دارد ممکن است برای ورود به این بازار ترغیب شوند ما نباید فراموش کرد در سابقه بیت کوین بیش از ۴ بار اصلاح‌های ۸۰ درصدی را تجربه کردیم.

نکته بعد اینجاست که سایر رمزارزها ملقب به الت‌کوین ها بتای بیش از بیت کوین دارند یعنی اگر اصلاح در حدود ۱۰-۱۵ درصد باشد اصلاح آن‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد باشد پس نتیجه می‌گیریم که الان رمزارزها برای سرمایه‌گذاری گزینه پر ریسکی محسوب می‌شوند مگر اینکه قیمت بیت کوین در قبالایی ۳۵ هزار دلار تثبیت شود و در مرحله بعد خود را به بالایی عدد روانی ۴۰ هزار دلار برساند و در این محدوده استراحتی زمانی داشته باشد.

باید عنوان کرد که جست‌وجوی کلمه بیت کوین در گوگل به حداقل رسیده و نشانگر کم شدن اقبال جهانی به این رمزارز پر هیاهو است.

فعالیت استخراج بیت کوین هم ممنوع شده و منجر به خروج بیش از ۹۰ درصد از ماینرهای چین شده است که خود کاهش ۸ ریت شبکه بیت کوین را به میزان بی سابقه به همراه داشته است.

این کاهش از سال ۲۰۱۹ تا به حال بی سابقه بوده که نشانگر کاهش بهای تمام شده بیت کوین است.

گزارش‌های هم مبنی بر فروش بیت کوین‌ها توسط ماینرها در دیگر کشورها منتشر شده است اما در ۳-۴ روز گذشته بیت کوین خود را ذخیره کرده‌اند که منجر به کاهش عرضه بیت کوین در شبکه می‌شود و فقط به دلیل سقف مقاومتی ۳۰ تا ۳۲ هزار دلار است.

به نظر می‌رسد که بیت کوین در هفته پیش‌رو استراحتی زمانی داشته باشد و بعید است که به زودی حمایت ۳۰ هزار دلار را از دست بدهد کماینکه اگر این محدوده را از دست دهد باید در انتظار قیمت‌های حتی پایین تر از ۲۰ هزار دلار هم بود.

کد خبر 435846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =