شاخص پنج هزار و ۷۰۰ واحدی قد کشید

رشد پنج هزار و ۷۲۵واحدی شاخص کل (۰.۴۴درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی قرار داد.

به گزارش صدای بورس، امروز در بازار سرمایه رشد پنج هزار و ۷۲۵ واحدی شاخص کل (۰.۴۴درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی قرار داد.

در پایان معاملات تالار بورس شاخص‌ هم وزن ۰.۲۴درصد رشد کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا و سکه (۱۴۰۰/۰۴/۲۶)


در بورس امروز، حقیقی‌ها حدود ۱۳۵ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۶ درصد یعنی پنج هزار و ۷۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد؛ در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد شپنا، شبریز و خبهمن لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به وبملت، برکت و فزرین معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان حدود ۷۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک ملت با برتری حدود ۴۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۹۰میلیارد تومان بود.

شاخص پنج هزار و ۷۰۰ واحدی قد کشید

کد خبر 435827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =