فلزات و معدنی ها؛ صنایع پیشرو هفته / پیش بینی بازار ۲۶ تیر ۱۴۰۰

باتوجه به کاهش ادامه دار نرخ بهره بین بانکی، به نظر می رسد برای هفته پیش رو می توان انتظار رشد نسبی بازار را داشت.

مژده ابراهیمی، صدای بورس - گمانه زنی هایی در خصوص تعدیلات مثبت سنگین در نمادهای گروه پالایشی وجود دارد که می تواند کمک بزرگی به شاخص برای گذر از این مقاومت روانی مهم کند. از طرفی هم گزارشات خوبی بخصوص در گروه های فلزاتی و معدنی وجود دارد که می تواند باعث شناسایی گروه های پر پتانسیل برای سرمایه گذاران و همچنین ترغیب ورود سرمایه‌های جدید به بازار شود.

مسعود مهدیان، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس ضمن بیان مطلب بالا گفت: در هفته ای که پشت سرگذاشتیم؛ اگرچه با شکسته شدن رکوردهای مهمی از جمله تراز سرانه معاملات پنج ماه اخیر، ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۰ و همچنین خروج ادامه دار پول حقیقی از صندوق های بادرآمد ثابت همراه بود و در مجموع شاخص و کلیت سهام رشد نسبی را تجربه کرد، اما بازار از لحاظ تکنیکالی به مقاومت ۱۳۱۱ هزار واحدی واکنش نشان داد و بخصوص از اواسط هفته شاهد معاملات متعادل و نوسانی در سهام بزرگ و شاخص ساز بودیم که در روز پایانی معاملات هفته شاهد تغییر روند معاملات از منفی به مثبت در سهام گروه های خودرویی، بانکی و پالایشی بودیم.

انتظار رشد نسبی بازار

وی افزود: با توجه به مواردی که ذکر شد و همچنین کاهش ادامه دار نرخ بهره بین بانکی، به نظر می رسد برای هفته پیش رو می توان انتظار رشد نسبی بازار را داشت؛ اگرچه شاخص با مقاومت روانی مهمی روبروست و از طرفی رشد مناسب اکثریت سهم ها در هفته های اخیر می تواند برخی از سهامداران را ترغیب به فروش و شناسایی سود کند، اما به نظر شاخص توان عبور از این مرحله را دارد؛ بخصوص با اتکا به سهام گروه های بزرگ شاخص ساز از جمله پالایشی،خودرویی و بانکی با لیدری نمادهایی همچون خودرو و سایپا و شپنا و همچنین بانک صادرات.


بیشتر بخوانید:

خرج که از کیسه مهمان بود...


گروه پالایشی به کمک بازار می آید

مهدیان بیان کرد: نکته مهم دیگر شایعاتی است که در خصوص گروه پالایشی وجود دارد و با توجه به سخت گیری های سازمان درمورد اعلام نرخ خوراک،گمانه زنی هایی در خصوص تعدیلات مثبت سنگین در نمادهای این گروه وجود دارد، امری که می تواند کمک بزرگی به شاخص برای گذر از این مقاومت روانی مهم کند.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر که در دو هفته اخیر مشهود بود، فعال شدن مجدد بازیگران در بسیاری از تک سهم ها و سهم های کوچک بازار بود که به نظر می آید در هفته آینده نیز ادامه دار خواهد بود. همچنین طبق تجربیات سال های گذشته معمولا در ابتدای روندهای صعودی شاهد رشد سهم های پروژه ای بوده ایم؛ بنابراین حضور پر رنگ این مدل از سهامداران نیز می تواند نوید بخش یک روند صعودی و روبه رشد البته با شیبی ملایم و منطقی باشد.

فلزات و معدنی ها همچنان پیشرو

وی تصریح کرد: ضمنا با نزدیک شدن به موعد گزارشات سه ماهه شرکت ها که باتوجه به آمار فروش ماهانه آنها به نظر شاهد گزارشات خوبی بخصوص در گروه های فلزاتی و معدنی باشیم که این امر هم می تواند باعث شناسایی گروه های پر پتانسیل برای سرمایه گذاران و هم چنین ترغیب ورود سرمایه های جدید به بازار شود.

کد خبر 435799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =