رشد چشمگیر در «وبانک» / سود تقسیمی۱۰۰ تومان

در مجمع عمومی سالانه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ، ۱۰۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

صدای بورس - زهرا مالمیر؛ مجمع عمومی سالانه شرکت گروه توسعه ملی صبح روز پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ با حضور ۷۹ درصد از سهامداران در محل هتل المپیک برگزار شد.

«وبانک» در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی و توسعه فرهنگ سرمایه گذاری در بورس برای تمام اقشار جامعه برای اولین بار در تاریخ مجامع اقدام به پوشش مجمع عمومی عادی به طور سالانه خود برای افراد ناشنوا و کم شنوا می کند، اقدامی که می تواند بخشی از حقوق جامعه نیمه میلیونی ناشنوایان و کم شنوایان را مورد توجه قرار دهد.

در این مجمع، امیرتقی خان تجریشی مدیرعامل این شرکت به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد.

رشد سه برابری سودخالص

طبق این گزارش ارزش پرتفوی بورسی این شرکت در سال ۹۹ رشدی ده برابری و خالص ارزش دارایی هر سهم ۷۹ درصد رشد داشته است.همچنین رشد سود خالص و سودخالص تلفیقی در سال ۹۹ با رشد سه برابری نسبت به سال ۹۸ همراه بوده است.

نرخ بازده دارایی و نرخ بازده حقوق مالکانه نیز به رقم خوبی رسیده و جمع دارایی شرکت رشدی ۴۷ درصدی و حقوق مالکانه نیز رشدی ۶۳ درصدی نسبت به سال ۹۸را تجربه کرده است.

اقدامات «وبانک» در سال ۹۹

کسب رکورد سودآوری از محل فروش محصولات در شرکت پتروشیمی شازند، تولید انحصاری گریدهای پلیمری خاص پزشکی در کشور جهت تولید سرنگ های انسولین توسط شرکت پتروشیمی شازند، ثبت رکورد جدید تولید و فروش داخلی و صادراتی در شرکت های گلتاش و پاکسان، ثبت و معرفی سه محصول جدید بهداشتی در دوران کرونا در شرکت گلتاش، تولید روغن ویژه شیرخشک با همکاری صنایع شیر ایران در شرکت مارگارین، ثبت رکورد های جدید صادراتی در شرکت سیمان ساروج بوشهر، استفاده از فرصت های هم افزایی در شرکت سیمان مازندران و شرکت پتروشیمی شازند در زمینه استفاده از ضایعات، پذیرش نماد شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار در بورس اوراق بهادار تهران، تولید ابرترانسفورماتورهای ۳ فاز ولتاژ بالا با ظرفیت ۳۸۳ مگاوات آمپر برای اولین بار در کشور، تولید محصولات آبی و دیمی زراعی در کشت و صنعت و دامپروری پارس فراتر از استانداردهای صنعت، ساماندهی اموال راکد و غیر عملیاتی و احیا دارایی های با ارزش در شرکت مخمل و ابریشم کاشان، احیا شرکت ایران پوپلین و حرکت به سوی سودآوری، حمایت از بازار سرمایه از طریق صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی، واگذاری ساختمان بخارست در ازای بدهی سود سهام به بانک ملی ایران، کسب رتبه شرکت اصلی و سایر شرکت های گروه در رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر سازمان مدیریت صنعتی ایران از اقدامات مهم گروه توسعه ملی در سال ۹۹ بوده است.

برنامه های آتی گروه توسعه ملی

از برنامه های و اقدامات آتی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، تقویت نظام های حاکمیتی شرکت، تولید حداکثری و استفاده از ظرفیت های قانونی، بهینه سازی پرتفوی و بازارگردانی موثر، استفاده از ابزارهای نوین مالی، تشکیل کمیته ویژه تولید، تقویت سطح نوآوری و اقتصاد دانش بنیان، گزارش دهی هوشمند و شفاف، حداکثر سازی ارزش برای ذینفعان، افزایش قابلیت نقدشوندگی خواهد بود.

سیمان فیروزکوه فرابورسی می شود

تجریشی در پاسخ به این سوال که افزایش سرمایه چرا طولانی شده است، توضیح داد: شرکت هر ماه سوالات سهامداران را از امور سهام دریافت می کند این تاخیر در دست ما نبود و باید امضاداران مجاز در هیات مدیره صورتجلسه را امضا کنند، اما تایید صلاحیت بیش از ۳ سال انجام نشده بود، نهایتا در هیات مدیره تغییر کرد و در کمتر از دو هفته امور انجام شد.

اگر به سود شرکت در سال قبل نگاهی داشته باشید از فروش املاک بوده است و در عرضه شرکت ها برای چند شرکت آگهی شده اند و ما موظف به عرضه آنها هستیم. ارزشگذاری توسط طرف سوم انجام می شود و در مورد شرکت های غیر بورسی نیز از طریق مزایده انجام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دارایی مولد را واگذار می کنید نیز چنین بیان داشت: بخشی از این واگذاری ها به این دلیل است که شرکت به خاطر ماده ۱۶ مجبور به عرضه است.

وی در خصوص نفت قشم گفت: مجوز خوراک آن تمدید شد و وام از چین و المان دریافت می شود و امسال کلنگ زنی انجام می شود.

تجریشی همچنین اعلام کرد: سیمان فیروزکوه و ساروج نیز امسال فرابورسی خواهند شد .

در مراسم این مجمع صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت .

سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس قانونی و بازرس علی‌البدل و روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

همچنین در پایان تقسیم سود ۱۰۰۰ ریال به ازای هر سهم، مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

کد خبر 435727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =