پیشنهاد ۳۶۱ تومانی سود در مجمع " بورس" / پرداخت حق مشاوره و کارمزد به سبدگردان‌ها طبق عملکرد

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: ۳۱ تیر، مجمع سالیانه شرکت بورس برگزار خواهد شد که براساس آن برای هر سهم ۳۶۱ تومان در نظر گرفته شده است.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ عملکرد بازارگردان‌ها در ماه‌های گذشته که مورد انتقاد بسیاری از فعالان بازار سرمایه قرار گرفته بود موضوعی بود که مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران درباره آن گفت: قرار شده تا حق مشاوره و کارمزد شرکت‌های سبدگردان بر اساس عملکرد آنها پرداخت شود.

علی صحرایی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به اینکه در بازار سرمایه ۳۷۶ شرکت حضور دارند که تحلیل‌های اقتصاد کلان و بنیادی مختلف دارند و همچنین با رویدادهایی که در سال ۱۳۹۹ رخ داد و از تجریباتی که از این سال گرفتیم، عملیات بازار گردانی در بازار سرمایه با تمرکز بیشتری انجام شد تا امروز شاهد رشد شاخص بورس باشیم.

وی افزود: با حضور ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در بازار سرمایه، تصمیم‌گیران نظام توجه بیشتری به بازار سرمایه دارند و از اتخاذ تصمیم‌های بخشی اجتناب کردند که وقوع این اتفاق به سود بورس است.


بیشتر بخوانید:


صحرایی تصریح‌کرد: با توجه به اینکه چشم انداز قیمت نفت در بازارهای جهانی روشن است و با حضور دولت سیزدهم و اهمیت به حوزه تولید، بورس رشد معقولی خواهد داشت. البته کسی بدون مطالعه نباید وارد بازار سرمایه شود و انتظار سود هم داشته باشد؛ حتی کسانی هم که دانش بورسی ندارند باید با استفاده صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان‌ها وارد بورس شوند.

در مجمع چقدر سود می‌دهید؟

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران درباره برگزاری مجمع شرکت بورس در هفته آینده گفت: پنج‌شنبه ۳۱ تیر مجمع شرکت بورس تهران را برگزار خواهد شد و مقرر شده است تا به ازای هر سهم سود ۳۶۱ تومانی پرداخت شود. البته برای افزایش سرمایه الزامات قانونی و شرکت بورس از محل سود انباشته خود، ۲۵۰ درصد افزایش سرمایه خواهد داشت تا سرمایه این شرکت از ۴۰۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی درباره عملکرد سبدگردان‌ها گفت: مجوز سبدگردانی در حوزه نهادهای مالی و بخش معاونت نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس است. به تازگی هم پرداخت کارمزدها و حق مشاوره‌های آنها به عملکرد این شرکت‌ها متصل شده است و سبدگردانی که عملکرد بهتری داشته باشد کارمزد بهتری هم دریافت خواهد کرد. شرکت بورس اوراق بهادار تهران هم به دلیل اینکه سبدگردان یک فعال بازار سرمایه محسوب می‌شود و کد معاملاتی هم دارد، نظارت خود را به لحاظ معاملاتی بر عملکرد سبدگردان‌ها انجام می‌دهد.

همراهان صدای بورس، شما می توانید نظرات خود درباره عملکرد بازارگردان‌ها را به صورت کامنت ذیل همین مطلب بنویسید.

کد خبر 435721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =