ورود به بورس کالا، آغازی برای کاهش ریسک

متقی گفت: قرارداد بلندمدت فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا شروع تازه ای بر کاهش ریسک تولید خواهد بود.

به گزارش صدای بورس، محمد متقی، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: نخستین قرارداد بلندمدت فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا در قالب کشف پریمیوم و اعتباری محصول پی وی سی (PVC) آغازگر فصل جدیدی از معامله ها در بورس کالا است.

متقی معتقد است، قرارداد بلندمدت فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا شروع تازه ای خواهد بود بر کاهش ریسک تولید و تامین امنیت در سمت عرضه و تقاضا و یک ابزار جدید در بازار که باعث رونق معاملات خواهد شد.

محمد متقی اظهارکرد: در راستای تحقق شعار سال (تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها) و به منظور رفع موانع تولید ناشی از کمبود خوراک صنایع پائین دستی پتروشیمی‌ها و حمایت از تولید مستمر مجتمع های تولیدکننده محصولات پتروشیمی مکانیزم عقد قراردادهای بلند مدت و شرایط خرید اعتباری محصولات پتروشیمی در دستور کار دفتر توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی قرار دارد.


بیشتر بخوانید:


وی با بیان این که پس از هماهنگی و پیگیری لازم و جلسه های مختلف کاری و تقارب نظرهای صنایع بالا دستی و پائین دستی، نخستین عرضه با شرایط قرارداد بلند مدت در قالب کشف پریمیوم و با شرایط خرید اعتباری برای محصول PVC-S۶۵ شرکت پتروشیمی غدیر در تاریخ ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۰ در تابلوی بورس کالای ایران خواهد نشست. این موضوع شروع تازه ای خواهد بود بر کاهش ریسک تولید و تامین امنیت در سمت عرضه و تقاضا و یک ابزار جدید در بازار که باعث رونق معاملات خواهد شد.

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی افزود: بکارگیری ابزارهایی همچون قراردادهای بلندمدت (پریمیوم) و شرایط خرید اعتباری محصولات پتروشیمی هم اکنون بصورت منظم و با یک رویه پیوسته در اختیار صنایع پایین دستی پتروشیمی قرار دارد و امید است با بکارگیری این ابزارها در کنار نظارت و حمایت های صورت گرفته شاهد افزایش و رونق تولید در این بخش باشیم.

منبع: نیپنا

کد خبر 435695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =