قانون مالیات بر خانه‌های خالی نصفه و نیمه اجرا شد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تاکنون در مورد قانون مالیات بر خانه‌های خالی و سامانه املاک و اسکان فرهنگ‌سازی مناسبی صورت نگرفته است،

به گزارش صدای بورس، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت نحوه اجرای قوانینی که در مجلس تصویب می‌شوند گفت: صرف تصویب قانون برای حل مشکلات کفایت نمی‌کند، قانون باید درست هم اجرا بشود یعنی قانون خوب، باید خوب اجرا بشود. برای خوب اجرا کردن قانون باید خوب به مردم اطلاع‌رسانی بشود تا ابهاماتی که در ذهن مردم و کاربران وجود دارد برطرف بشود.

وی افزود: اینطور نیست که هر چیزی که در مجلس به عنوان قانون تصویب می‌شود، مردم دقیقاً متوجه آن بشوند و باید در این زمینه توضیحات مکفی و موثر در قالب‌های گوناگون باشد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در توضیح آخرین وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفت: قانون مالیات بر خانه خالی هنوز به طور کامل اجرا نشده است، یکی از دلیل این مسئله کندی در اتصال اطلاعات دستگاه‌ها به سامانه املاک و اسکان است.

شاکری افزود: اجرای این قانون به هماهنگی بین دستگاه‌ها بیشتری برای گرفتن اطلاعات با محوریت وزارت راه و شهرسازی نیاز دارد.


بیشتر بخوانید:


عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به آثار مثبت سامانه املاک و اسکان در بازار مسکن عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید محوریت خودش را در اجرای قانون افزایش بدهد، اگر هم در ارتباط با بقیه‌ی دستگاه‌های اجرایی برای گرفتن اطلاعات مشکلی دارد حتماً به هیئت وزیران بگوید.

وی با تاکید بر اهمیت نقش اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در اجرای شدن این قانون افزود: تاکنون در مورد قانون مالیات بر خانه‌های خالی و سامانه املاک و اسکان فرهنگ‌سازی مناسبی صورت نگرفته است، وزارت راه و شهرسازی باید در مورد این سامانه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتری انجام بدهد. شاکری تاکید کرد: لازم است به مردم این اطمینان داده شود که منافع همه مردم در این قانون در نظر گرفته شده است.

شاکری ضمن ارزیابی خوب از عملکرد وزارت راه شهرسازی در ابتدای کار و بیان ضرورت اصلاح روند موجد در ادامه مسیر اجرای قانون گفت: افراد مسئول خودشان رو به زحمت میندازند ولی افراد غیر مسئول دیگران را متحمل زحمت می کنند. ما باید خودمان را به زحمت بیندازیم که قانون رو درست اجرا کنیم. باید برای رفع ابهام فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درست انجام بشود.

وی در پایان تاکید کرد : یک مرجع پاسخگوی با حوصله و مردم مدار باید بعنوان مسئول این سامانه گذاشته بشود.

منبع: فارس

کد خبر 435643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =