میتسوبیشی لنسر یا دنا پلاس توربو اتوماتیک‌؟

در این گزارش با مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر و دنا پلاس توربو اتوماتیک آشنا می‌شوید.

به گزارش صدای بورس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، دنا پلاس توربو اتوماتیک با میتسوبیشی لنسر ۱۶۰۰ دنده‌ای است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی دنا پلاس توربو اتوماتیک:

دنا پلاس توربو اتوماتیک، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۴۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۱۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه دنا پلاس توربو اتوماتیک با میتسوبیشی لنسر  مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.


بیشتر بخوانید:


از جمله امکانات این خودرو می توان به هیدرولیک ، روکش چرمی با دوخت قرمز مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل ، تنظیم اتوماتیک ، کانال تهویه برای سرنشینان عقب ، چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون و چراغ روز (Day Light) ، چراغ جلو و عقب جدید ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، چراغ نقشه خوان ، چراغ خطر سوم ، چراغ داخل داشبورد ، چراغ‏ های سقفی جلو و عقب ، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن اشاره کرد.

مقایسه دنا پلاس توربو اتوماتیک با میتسوبیشی لنسر  مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به تنظیم زاویه نور چراغ‏ های جلو از داخل ، طرح جدید آینه ‏های جانبی ، آینه‌های جانبی برقی ، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک ، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد ، تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی ، شیشه‏‌های سولار (ضد اشعه مضر UV) ، تریم تک رنگ (مشکی) ، قطعات دکوراتیو طرح چوب ، دستگیره‌های درب‌ها به رنگ کروم است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به نوار کرومی دور شیشه درب‌ها ، تودوزی مخمل ، کف پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و آرم توربو ، دسته دنده طرح جدید با گردگیر با دوخت قرمز ، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) ، سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز ، دوربین دید عقب ، هشداردهنده موانع عقب ، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس) ، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی ، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع ، سان روف اشاره کرد.

دنا پلاس توربواتوماتیک مجهز به کروز کنترل ، ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده) ، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک ، نمایشگر دمای محیط ، آنتن سقفی جدید (Shark fin) به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب ، جا عینکی ، تغییر استایل جانبی خودرو (درب‌ها به همراه شیشه لچکی عقب ، دستگیره‌ها ، گلگیرها و آینه ‏های جانبی) ، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل ، سیستم قطع سوخت خودکار ، سیستم کنترل بخار بنزین ، کارت طلایی چهار ستاره است.

معرفی میتسوبیشی لنسر ۱۶۰۰ دنده‌ای:

میتسوبیشی لنسر ۱۶۰۰ دنده‌ای، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه دنا پلاس توربو اتوماتیک با میتسوبیشی لنسر  مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۱ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۹ لیتر است.

مقایسه دنا پلاس توربو اتوماتیک با میتسوبیشی لنسر  مشخصات فنی

به گزارش صدای بورس، از جمله امکانات این خودرو می توان به استاندارد آلایندگی یورو ۵ ، گیربکس ۵ سرعته دستی ، فرمان الکتریکی (EPS) ، تنظیم تلسکوپی فرمان ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، آئینه وسط شب و روز ، برف پاکن و شیشه شوی جلو مجهز به سنسور باران ، غربیلک فرمان و سردسته دنده با روکش چرمی ، تنظیم برقی آئینه های جانبی اشاره کرد.

خودرو
دنا پلاس توربو اتوماتیک میتسوبیشی لنسر 1600 دنده‌ای
کشور سازنده
ایران ژاپن
سال (طراحی)
1399 2008
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1645سی سی 1600سی سی
حداکثر قدرت
150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 117 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
215 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه 154 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
11 ثانیه 10 ثانیه
حداکثر سرعت
205 کیلومتر در ساعت 191 کیلومتر در ساعت
وزن
1262 کیلوگرم 1260 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4559 طول ، 1720 عرض ، 1460 ارتفاع 4570 طول ، 1760 عرض ، 1490 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2671 میلیمتر 2634 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
8.1 لیتر در هر صد کیلومتر 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
6.9 لیتر در هر صد کیلومتر 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.9 لیتر در هر صد کیلومتر 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 59 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 5
ترمز و پایداری
ترمز ضد قفل ABS و EBD ، ترمز جلو دیسکی خنک شونده ، ترمز عقب دیسکی سیستم تعلیق جلو مک فرسون استرات، سیستم تعلیق عقب اتصال چند گانه ، ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده ، مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ، کنترل فعال پایداری (ASC) ، کنترل کشش (TCL) ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
کیسه هوا
4 عدد (راننده و سرنشین جلو و جانبی) مجهز به 7 کیسه هوای ایمنی 2 عدد جلو راننده و سرنشین جلو 2 عدد ایربگ جانبی 2 عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد ایربگ زانویی راننده
سیستم صوتی
دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل ، بلندگوهای جلو و عقب ، توییتر رادیو FM/MW4 ، قابلیت پخش MP3 و CD ، مجهز به 4 اسپیکر و 2 تیوتر ، قابلیت کنترل سیستم صوتی روی فرمان ، پورت AUX

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 435619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =