خبرهای خوب در مجمع «افـق»

در مجمع عمومی سالانه افق کوروش، ۴۷۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

صدای بورس - زهرا مالمیر؛ مجمع عمومی سالانه افق کوروش صبح روز دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ با حضور اکثریت سهامداران در محل سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

در این مجمع، حسین صبوری مدیرعامل این شرکت به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد.

افزایش سرمایه در راه

حسین صبوری گفت: افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در جریان است.

وی در مرور کلی عملکرد شرکت بیان کرد: کسب عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور، رتبه ۳۵ در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی، افزایش تعداد خرید روزانه (۷۶۰ هزار فاکتور در روز)، بهینه سازی تعداد اقلام کالایی در فروشگاه (۲۸۰۰ کالا) ، حضور در ۴۶۰ استان کشور از عملکرد کوروش در سال ۹۹ بوده است.

وی اضافه کرد: تمرکز استراتژیک شرکت در سال ۹۹ بر روی توسعه کانال های فروش، پالایش سبد کالا و تقویت زنجیره تامین تقویت زیرساخت های فناوری اطلاعات، مدیریت بحران کالا و سرعت در صورت رسیدن به توسعه بوده است.

رشد سود و فروش خالص

صبوری همچنین تصریح کرد: فروش خالص شرکت در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ رشد ۱۶۷ درصدی و رشد سود خالص نیز در همین بازه زمانی ۲۱۲ درصد بوده است. وی در خصوص عملکرد شرکت در سالهای قبل اظهار کرد: سود خالص شرکت در سال ۹۴،مبلغ ۳ میلیارد بوده که در سال ۹۹ به ۱.۶۰۸ میلیارد تومان رسیده است. همچنین تعداد فروشگاه ها در سال ۹۴ ۲۱۶ عدد بوده که در سال ۹۹ به ۲۵۶۹ رسیده است.
در بحث نیروی انسانی نیز در سال ۹۴ ۷۵۷ نفر نیرو در فروشگاه ها مشغول به کار بودند که این عدد در حال حاضر به ۱۹ هزار و ۱۹۵ نفر رسیده است.

صبوری در خصوص مسئولیت اجتماعی شرکت بیان کرد: شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی کمک به سازمان های خیریه، مشارکت درختکاری و هزینه کرد ۵۰ درصد از بودجه مصوب در مسئولیت اجتماعی را در کارنامه خود داشته است.

برنامه های سال ۱۴۰۰

حسین صبوری مدیرعامل افق، توسعه کانال های فروش،ارتقاء زیرساخت های فناوری اطلاعات، رشد توسعه نسبت به سال گذشته، مکانیزاسیون در حوزه انبارها، ارتقای توان نیروی انسانی را از برنامه‌های آتی در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

وی افزود: در سال ۹۸ تعداد فروشگاه های افق در سراسر کشور ۲۰۰۶ عدد بوده که در سال ۹۹ به ۲۵۶۹ رسیده و در سال ۱۴۰۰نیز به ۲۷۰۴ فروشگاه فعال رسیده است.

خبر خوب برای سهامداران
وی همچنین این از خبر خوب را به سهامداران تعداد فروشگاه های افق در کشور تا پایان سال جاری به ۳۵۰۰ در خواهد رسید.

صبوری در پاسخ به سوالات سهامداران گفت: فاصله ما با رقبایی همچون جانبو و ... قابل توجه است. مشکلات در حوزه سرمایه گذاری به دلیل شرایط کلی اقتصادی وجود دارد. شرکت مطالعاتی را در خصوص توسعه در عرصه های بین المللی انجام داده است که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی در خصوص تفاوت رقم روی کالاها چنین بیان داشت:اگر رشد ۵۰ درصدی در تورم داشته باشیم در حوزه فروش به طور متوسط و کلی در همه اقلام حدود ۲۰درصد افزایش داریم. چرا که قدرت خرید در روند صعودی تورم کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت افق کوروش در ادامه گفت: یکی از محل‌هایی که برای سرمایه گذاری متمرکز است بورس است. صندوق های سرمایه گذاری ها نیز از دیگر گزینه های سرمایه گذاری است.

در مراسم این مجمع صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت .

موسسه فراز مشاور دیلمی پور به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بیات رایان به‌عنوان بازرس علی‌البدل و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

همچنین در پایان تقسیم سود ۴۷۰۰ ریالی( معادل 87 درصد سود) به ازای هر سهم، مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

کد خبر 435555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =