تازه واردان بورس کالا خوش اقبالند /پیش‌بینی بازار فردا ۲۱ تیر ۱۴۰۰

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می رسد برای روزهای آینده، صنایعی که محصولات را در بورس کالا به فروش می‌رسانند مورد استقبال واقع شوند.

به گزارش صدای بورس - حسین حریریان در معاملات ۲۱ تیرماه سال جاری شاخص کل با رشد ۱۵ هزار واحدی به یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحد رسید و ارزش معاملات خرد نیز بالایی ۶ هزار میلیارد تومان بود.

امیر ندیری، مدیر صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار با اشاره به اینکه بازار امروز روند خوبی را پشت سر گذاشت، گفت: برای روزهای آینده پیش بینی می‌شود که روند صعودی ادامه دار باشد و صنایعی که محصولات را در بورس کالا به فروش می‌رسانند مورد استقبال واقع شوند، صنعت سیمان و لاستیک هم که به تازگی وارد بورس کالا شده‌اند و محصولات خود را با نرخ بالاتری به فروش می‌رسانند در بازار مورد توجه قرار بگیرند.

این فعال بازار سهام افزود: اصلاح قیمتی که در یک سال گذشته بوده هم توانسته بسیاری از سهام‌ را جذاب کند همچنین افزایش قیمت جهانی و تورمی که در کشور حاکم بود منجر به افزایش درآمد شرکت‌ها نسبت به سال قبل شده است.

ندیری با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از ریسک‌های بازار از بین رفته است، تشریح کرد: یکی از ریسک‌های بازار یعنی کاهش نرخ دلار که با نزدیک شدن به توافق برجام پیش‌بینی می‌شد به ۱۵ هزار تومان کاهش یابد ولی با توجه به تعویق افتادن مذاکرات وین و تورم کشور این مهم صورت نگرفت. در شرایط فعلی دلار با نرخی معادل ۲۲-۲۵ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود که خود باعث شده ریسک زیادی متوجه سرمایه‌گذاران نشود.

کد خبر 435550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =